آموزش تخصصی مربیان مدارس قرآن اردبیل ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، بر ضرورت بهره‌مندی و برخورداری مربیان مدارس قرآنی این استان از آموزش‌های تخصصی تأکید کرد.

احمد محمودزاده، مدیر کل آموزش وپرورش استان اردبیل، بر ضرورت آموزش تخصصی مربیان مدارس قرآن تأکید کرد و به خبرنگار شبستان گفت: بر این اساس مصوب شده است تا با دعوت از استادان متخصص کشوری 440 نفر از مربیان 183 مدرسه قرآنی استان اردبیل شیوه نوین آموزش قرآن را بیاموزند.


وی، با بیان اینکه اعتبارات لازم برای آموزش قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس پیش بینی شده است، اضافه کرد: تلاش می کنیم سطح علمی مربیان قرآن در مدارس استان ارتقا یابد تا دانش آموزان نیز با شیوه های نوین تدریس، از آموزش های قرآنی بهره مند شوند.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، آموزش تخصصی روانخوانی و تفسیر قرآن توسط کارکنان، قرائت روزانه یک صفحه از قرآن در ادارات این سازمان، احداث نماز خانه در مدارس، ایجاد کتابخانه معارف قرآن و احکام را از جمله برنامه های مهم آموزش و پرورش استان اعلام کرد.


وی افزود: باید با کمک و راهنمایی مدیران مدارس و تخصصی کردن مربیان تربیتی و آموزشی مدارس استان، فضای آموزشی و پرورشی را به سمت و سویی سوق دهیم که در سال های آتی نارسایی ها رفع شود.

 
محمودزاده، با بیان اینکه در بحث جشنواره ها، مسابقات علمی و پرورشی مدارس اردبیل نیازمند برنامه ریزی منسجم است، تصریح کرد: مدیران مدارس باید با ارزیابی داخلی از مدارس در جریان میانگین نمرات، ترک تحصیل و برخی مسائل آموزشگاه قرار گیرند.


وی، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس، مشارکت بخشی دانش آموزان در مسائل آموزشی و پرورشی، استفاده از علما در بحث های تربیتی، با نشاط سازی مدارس و کلاس ها توسط مدیران مدارس را خواستار شد.


محمود زاده، از مدیران تمامی مدارس استان خواست به مناسبت ها و اجرای برنامه های تربیتی در آن، تلاوت و تفسیر قرآن، برگزاری کلاس های قرآنی بویژه در مدارس شبانه روزی، برگزاری نماز جماعت، آموزش عملی نماز توجه کنند.


پایان پیام/

کد خبر 20316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha