توسعه و صدور انقلاب اسلامی رسالت بسیجیان است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه قرآن سرمایه بسیج است، گفت: توسعه و صدور انقلاب اسلامی رسالت بسیجیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز (25بهمن) در مراسم اختتامیه بیستمین دوره از مسابقات سراسری قرآن بسیج در محل تالار نور مشهد گفت: قرآن خوانی، قرآن دانی و قرآن شناسی به عنوان سرمایه و رسالت اصلی بسیجیان در حوزه مقاومت است.

 

وی با بیان اینکه آنچه در اولویت رسالت بسیجی مورد توجه است، توسعه و صدور انقلاب اسلامی ایران است، افزود: مقاومت بسیجی به معنای به ثمر نشاندن استعدادها در زمینه های علم، هنر، حماسه، فداکاری و مقاومت است.

 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سه مرحله دارد، خاطرنشان کرد: اسلامی شدن کشور، اسلامی شدن کشورهای اسلامی و جهانی شدن اسلام سه مرحله انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی اظهار داشت: بعد از سی و دو سال از انقلاب اسلامی ایران حضور مردم در راهپیمایی (22بهمن) امسال نشان دهنده عبور از مرحله اول انقلاب و رسیدن به مرحله دوم از انقلاب اسلامی است و امیداوریم هرچه سریعتر به مرحله سوم انقلاب یعنی جهانی شدن اسلام پیش رویم.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برای تحقق مرحله سوم انقلاب نیازمند مقاومت بسیج و بسیجی هستیم، افزود: سرمایه و ابزار مقاومت در بسیج و جهانی شدن اسلام قرآن شناسی، قرآن دانی، قرآن خوانی است و حقیقت قرآن را در تمامی اقشار به خصوص در قشر حوزه و دانشگاهیان قرآن را به عنوان محور قرار دهیم تا هر چه سریع تر خیزش اسلام در جهان به ثمر نشیند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بسیج زمانی موفق است که دارای محتوا و سرمایه باشد و بسیجی موفق است که قوی ترین نیروها را در زمینه محتوا و بالاترین سرمایه که قرآن است را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهد.
 

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: ذوق و قریحه جوانی عضو برجسته‌ای برای بهره‌گیری از سرمایه‌های عظیم قرآن است که براین اساس جوانان می‌توانند با به‌کارگیری ذوق و شور خود از این سرمایه و حقیقت استفاده کنند.


امام جمعه مشهد، بسیج دانشجویی را نهاد درجه اول در حفظ ارزش‌ها و مبانی انقلاب در محیط دانشجویی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌های مختلف بسیج دانشجویی وجود دارد که فراهم کردن زمینه برای ایجاد اشتراک فکری و علمی بر مبنای قرآن انسجام بیشتر این نهادها را در محیط‌های دانشگاهی و در میان تشکل‌های دیگر فراهم می‌کند.

 

وی با اشاه به اینکه جوانان می توانند استعداد، ذوق و قریحه خود را به عنوان یک سرمایه ارزشمند در زمینه قرآن به عرصه ظهور بگذارند، اظهار داشت: جوانان می توانند استعداد های خود را در زمینه هنرهای قرآنی و جذب جوامع بین المللی به قرآن را به استخدام در آورند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت سی و دوسال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشور هنوز به هنر قرآنی توجه نشده است و در کشور هنر قرآنی توسعه داده نشده است.

 

وی ادامه داد: با وجود امکانات مناسبی که در کشور برای سایر هنرها حتی در زمینه هنر قرآنی وجود دارد، متاسفانه به مسئله هنرقرآن خوانی و قرآئت قرآن توجه نشده است، چرا که هنر قرآن خوانی در جذب و تاثیر گذاری افراد به اسلام بسیار بالا است.

 

 

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 20370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha