تولید ملی در سایه تولید علمی محقق می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با بیان اینکه تولید ملی تنها در سایه تولید علمی محقق می شود خواستار ارتقای طرح های پژوهشی در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، محمد جعفر مهدیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد شب گذشته (20 آذر ) در جمع خبرنگاران گفت: با توسعه فرهنگ پژوهش گام های اساسی برای ارتقای تولید علمی کشوربرداشته می شود.


وی تولید علمی را لازمه تحقق ارتقای تولید ملی خواند و گفت: باید تولید ملی در سایه تفکر علمی و کارشناسه ارتقاء یابد.


مهدیان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید فعالیت‎های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... در قالب‎های علمی منطبق بر عقلانیت و خردورزی انجام شود.

 

وی فعالیت های پژوهشی را راه دستیابی به تولید علمی و تولید ملی خواند و اضافه کرد: در این شرایط باید مراکز علمی و دانشگاهی با همکاری سایر نهادهای جامعه برای ارتقای فعالیت های پژوهشی تلاش کنند.


این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها، بیان کرد: تاکنون مراکز دانشگا‎هی فعالیت‎های چشمگیری در زمینه رشد علم و تولید علم داشته‎اند.


وی عنوان کرد: طبق آمار در اختیار مجامع علمی قرار گرفته پیش‎بینی می‎شود ایران در تولید علم و دانش با این روند رشد و نرخ رشد طی سال‎های آینده در سال 2018 رتبه چهارم جهان را به دست خواهد آورد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با اشاره به فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی سالیان اخیر هم در داخل کشور و هم در سطح منطقه موفقیت های چشمگیری را به دست آورده است.


مهدیان همچنین وضعیت فعالیت های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد را مثبت ارزیابی کرد، و اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد سال‎های اخیر روند رو به رشد خود را پیش گرفته و در زمینه علمی و پژوهشی به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.


پایان پیام/

کد خبر 204113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha