حضور ۸۰ نفر در مرحله استانی سومین دوره مسابقات مفاهیم تخصصی

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از حضور ۸۰ نفر در مرحله استانی سومین دوره مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم این استان خبر داد.

حجت الاسلام حسن دهقان٬ کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با اعلام این خبر گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات باحضور برگزیدگان مرحله شهرستانی 23 آذر در مسجد امام حسین (ع) اراک برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این آزمون عموم افراد بالای 16سال خواهر و برادر است٬ افزود: مرحله شهرستانی سومین دوره آزمون مفاهیم تخصصی قرآن کریم 25 آبان ماه جاری در سراسر استان مرکزی و با حضور حدود 4 هزار نفر برگزار شد.


کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه آزمون مفاهیم تخصصی قرآن کریم در 3 سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود٬ ادامه داد: نفرات برتر مرحله شهرستانی توسط ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های مربوطه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مرحله استانی نیز نفرات برتر توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تقدیر خواهند شد.


وی با بیان اینکه اسامی نفرات برتر مرحله استانی در هفته جاری اعلام می شود٬ افزود: برگزیدگان به مرحله کشوری که زمان برگزاری آزمون آن مرحله نیز متعاقبا اعلام خواهد شد٬ اعزام می شوند.


کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: منابع سومین آزمون مفاهیم تخصصی قرآن کریم در مرحله شهرستانی و استانی سال جاری به ترتیب از کتاب «تفسیر همراه جلد 2» و «تفسیر همراه جلد 3» بود.


حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: آزمون مفاهیم تخصصی قرآن کریم در سال گذشته نیز از کتاب «تفسیر همراه جلد یک» برگزار شده بود.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه منبع آزمون مفاهیم تخصصی با همکفری مراکز متخصص قم در این زمینه تحت عنوان «تفسیر همراه» تدوین شده که در واقع تفسیری روان و قابل فهم از آیات قرآن کریم است.


کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: در این کتاب به شرح لغات مشکل و بیان پیام آیات در یک صفحه پرداخته شده و می توان گفت نوعی تفسیر موضوعی به شکل درسنامه از برخی آیات منتخب قرآن کریم است که در آن از تمام تفاسیر معتبر استفاده شده است.


حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از همواره متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح کشوری و بین المللی بوده است٬ افزود: 2 رشته حفظ و قرائت سرآمد این مسابقات است.


وی با اشاره به اینکه تدبر در آیات و مفاهیم قرآن کریم از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این مهم در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم نیز در همین راستا برگزار می شود.


کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان تصریح کرد: برگزاری جلسات تفسیر، اعزام مفسرین برجسته حوزه همزمان با مناسبت های مختلف مذهبی در بقاع و اماکن متبرکه استان مرکزی٬ برگزاری مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم از جمله اقداماتی است که برای ایجاد انگیزه و اشتیاق علاقمندان به مباحث قرآنی به ویژه تدبر و درک معانی و مفاهیم این کتاب نورانی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی انجام شده است.


پایان پیام/

کد خبر 205481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha