آموزش های کاربردی به زنان بی سرپرست ضروری است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی گفت: ارائه آموزش های کاربردی به زنان بی سرپرست ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ ابوالقاسم نصراللهی٬ معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی(27آذر) در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در استانداری برگزار شد٬ گفت: ارائه آموزش های کاربردی در حوزه زنان بی سرپرست و خود سرپرست و ارائه الگوهای اسلامی صحیح باید در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.


وی با تاکید بر ارایه آموزش به بانوان بی سرپرست٬ افزود: بازده برنامه های اجرایی به ویژه همایش ها باید کاربردهای عملی در جامعه داشته باشد و با اصول و برنامه های موجود تطبیق یابد.


غلامرضا فتح آبادی٬ مدیر کل امور اجتماعی استانداری استان مرکزی٬ نیز در این نشست با بیان اینکه اجرای سند کاهش و پیشگیری از طلاق در اراک دلیل کاهش رشد این واقعه در این شهر است٬ گفت: واقعه طلاق در اراک از ابتدای سال جاری تاکنون سه درصد رشد داشته که پایین تر از میانگین این استان است.


وی با اشاره به اینکه 94 و 22 صدم درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه های درمانی هستند٬ افزود: بیش از 54 درصد از جمعیت بیمه شده استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 39 درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.


فتح آبادی با بیان اینکه در بخش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز بیش از 10 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش هستند٬ اظهار کرد: این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری استان مرکزی در پایان از بهرمندی 54 درصد جمعیت استان از سهام عدالت خبر داد و تصریح کرد: ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی در استان در قالب سند جامع مسائل اجتماعی و تدوین مرحله چهارم اطلس جامع نظام آموزش عالی از دیگر برنامه های ارتقای رفاه اجتماعی در استان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 206769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha