تقدیر از پژوهشگران برتر و رونمایی از کتابخانه مجازی شهید مطهری

افراسیابی، از برنامه های مراسم رونمایی از کتابخانه مجازی شهید مطهری خبر داد و گفت: همچنین به دلیل استقبال پژوهشگران، مهلت ارسال به جشنواره پژوهشهای فرهنگی، هنری و رسانه ای تا 21 دی ماه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد صادق افراسیابی، معاون فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام این خبر گفت:  نظر به تخصیص بودجه ی ارتقای شاخصه های فرهنگی در سال گذشته به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران فراخوانی از سوی این اداره کل در عرصه های مختلف از جمله عرصه پژوهش منتشر شد تا پژوهشگرانی که مایل به دریافت حمایتهای این اداره کل هستند طرح های پژوهشی خود را به دبیرخانه پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ارسال نمایند.

 

وی افزود: در پی فراخوان مذکور و با توجه به ارسال نزدیک به 120 طرح فرهنگی پژوهشی دبیرخانه پژوهش این اداره کل با استفاده از ظرفیتهای کارشناسی نخبگان فرهنگی استان اقدام به ارزیابی طرح های مذکور نموده و بر این اساس تنها دو طرح حائز امتیاز لازم برای دریافت حمایت این اداره کل در عرصه پژوهشی شدند.

 

به گفته وی، در عرصه پژوهشهای فرهنگی طرحی با عنوان مطالعه عناصر هویت بخش فرهنگی استان تهران و طراحی مدلی برای نهادهای اجتماعی ضروری در شهرها و روستاهای استان تهران از نگاه اسلام با رویکرد دینی و اجتماعی ارائه شده توسط دکتر سعید رضا عاملی؛ استاد تمام دانشگاه تهران حائز رتبه برتر شد و حمایت از انجام این پژوهش در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قرار گرفت. در عرصه پژوهشهای رسانه ای طرحی با عنوان رسانه های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان ارائه شده توسط دکتر حسن بشیر؛ دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) حائز رتبه برتر شد و حمایت از انتشار طرح پژوهشی مذکور در قالب کتاب در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قرار گرفت. اما در عرصه هنری هیچ طرحی موفق به کسب امتیازات لازم نشد.

 

افراسیابی ادامه با بیان اینکه در مراسم تقدیر از پژوهشگران فرهنگ، هنر و رسانه صرفا از این دو طرح تقدیر خواهد شد، همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه آثار ارائه شده از سوی دکتر سید حسن حسینی به دبیرخانه پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با توجه به اینکه آثار ایشان در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه از امتیازات ویژه ای برخوردار است در این مراسم از ایشان به عنوان فرد شایسته تقدیر در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تقدیر خواهد شد.

 

وی افتتاح کتابخانه دیجیتال شهید مطهری را از دیگر برنامه های این مراسم خواند و گفت:  با توجه به اینکه نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری نیازمند توجه جدی به آثار شهید مرتضی مطهری به عنوان فردی برآمده از حوزه های علمیه و ارائه دهنده آثاری قابل تامل در علوم جدید است در این مراسم از این کتابخانه دیجیتال به عنوان دستاوردی که زمینه پژوهش در عرصه علوم انسانی اسلامی را تسهیل می نماید، افتتاح می شود و دکتر حمید رضا ربیعی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف به خاطر این اقدام هوشمندانه تقدیر می شود.

 

به گفته معاون فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل ارشاد استان تهران، در خصوص پژوهشهای اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان تهران در سال 91 با توجه به استقبال پرشور و درخواستهای مکرر معاونین فرهنگی دانشگاه های استان تهران، فراخوان ارسال آثار پژوهشهای فرهنگی، هنری و رسانه ای استان تهران تا 21 دی ماه مصادف با سالروز شهادت شهید احمدی روشن؛ فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و شهید علم و دانش و فناوری تمدید شده و اساتید و دانشجویان می توانند پژوهشهای فرهنگی، هنری و رسانه ای خود را تا تاریخ مذکور به دبیرخانه دائمی پژوهشهای فرهنگی، هنری و رسانه ای استان تهران و معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف ارسال نمایند. لذا در این مراسم صرفا از پژوهشهای مربوط به سال 90 تقدیر می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 207589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha