همایش شبی با قرآن در طولانی ترین شب سال

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بقیة الله بابل با تاکید بر اهمیت آموزش قرآن و انتقال معارف قرآنی به آحاد جامعه، از برگزاری همایش شبی با قرآن همزمان با شب یلدا در این کانون خبر داد.

رضا ناصری نژاد، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بقیة الله بابل، امروز(29آذر) با اشاره به برگزاری مراسم ختم قرآن در شب یلدا، به خبرنگار شبستان گفت: قرائت و فهم قرآن از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای معرفت قرآنی در جامعه است و نقش و اهمیت قرآن در زندگی انسان باید پررنگ تر و بیشتر باشد.

 

وی در ارتباط با راهکارهای ارتقای معرفت قرآنی در جامعه، ادامه داد: به منظور ارتقای معرفت قرآنی در جامعه مقدماتی مورد نیاز است که یکی از آنها قرائت درست قرآن توسط افراد است.


ناصری نژاد اظهار کرد: زمانی که فرزندان این مرز و بوم در تحصیلات ابتدایی خود با فرهنگ قرآنی آشنا شدند بعد از آن در دوره بزرگسالی نیز همراه قرآن خواهند بود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بقیة الله بابل خاطرنشان کرد: اگر فرزندان این مرز و بوم با فرهنگ قرآنی آشنایی کامل پیدا کنند با تدبر بیشتری در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان و تهاجمات فرهنگی آنها ایستادگی می کنند و قرآن به عنوان پرده ای در مقابل هجمه های دشمن است.


وی تاکید کرد: ما به عنوان مسلمان و شیعه تکلیف داریم که فرزندان خود را در مسیر قرآنی قرار دهیم.

 

ناصری نژاد بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تا چه میزان بر آموزه‏های قرآن، انس و ارتباط و مخصوصاً بر حفظ آیات الهی تاکید شده است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بقیة الله بابل با بیان اینکه توجه به قرآن و حفظ آن ارزشمند بوده و از برکات الهی محسوب می‏شود، تصریح کرد: علاوه بر حفظ قرآن، باید به مفاهیم و تفاسیر عمیق آیات الهی توجه و به آن به طور کامل عمل کرد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی، افزود: در ترویج فرهنگ قرآنی خانواده، مدرسه، گروه هم‏سالان، مؤسسه‏ها، کانون‏های مذهبی، رسانه‏های گروهی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار تاثیرگذار هستند.


ناصری نژاد یادآور شد: همایش قرآنی شب یلدا 30آذر در شهرستان بابل، از اذان مغرب و عشاء تا اذان صبح مقارن با ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) آهنگر کلای بزرگ این شهرستان با حضور علاقه مندان و شیفتگان برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 207668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha