شفاف سازی قانونی خان اول معافیت مالی موسسات قرآنی

رئیس سازمان دار القرآن با اشاره به نبود قانون شفاف و بدور از هرگونه اعمال سلیقه در معافیت مالی موسسات قرآنی کشور گفت: از تصویب قانون تا اجرای موفق آن مستلزم صرف زمان بسیار است.

مهدی قره شیخ لو، رئیس سازمان دار القرآن با اشاره به لزوم اجرای طرح معافیت مالی موسسات ونهاد های قرآنی کشور به خبرنگار شبستان گفت: متأسفانه در کنار عفو مالیاتی بسیاری از موسسات و نهاد های فرهنگی که ضرورت چندانی را در پی ندارد این مهم به منظور تشویق و ترغیب آحاد مردم به خدمت در ساحت قرآن در کشورمان اتفاق نمی افتد.
وی با اشاره به فقدان قانونی مبنی بر معافیت موسسات و نهاد های قرآنی عنوان کرد: عدم وجود قانون شفاف و بدور از هرگونه سلایق شخصی اولین مشکل معافیت مالی موسسات و نهاد های قرآنی است که با بودجه ای اندک به بزرگ ترین فعالیت های معنوی مشغول هستند و تا اجرایی شدن این قانون نانوشته سال ها وقت نیاز است.


وی افزود: قانون گذار می تواند با اتخاذ برنامه های صحیح موج همکاری و تعاون را در بین مردم به منظور فرهنگ سازی بیشتر در تحقق آرمان های قرآنی در کشور ایفا کند.
قره شیخ لو با اشاره به نزدیکی ایام تصویب لایحه بودجه برنامه سال 92 تصریح کرد: امیدوارم مسئولین با تصویب قانونی محکم طرح معافیت موسسات و نهاد های قرآنی را عملی کنند و از قوانین غیر شفاف و سلیقه ای بپرهیزند.
وی افزود: قانون عدم پرداخت هزینه های جاری آب و برق مساجد و حسینیه ها از سوی مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر بوده ولی مأسفانه در اجرای صحیح این قانون هم تا مدت ها کاستی هایی احساس می شود.
قره شیخ لو گفت: مهم ترین آفت رسیدگی نکردن به موسسات قرآنی و امتناع از هرگونه کمک مالی موجب تعطیلی مهم ترین پایگاه ترویج فعالیت های خالصانه قرآنی در بین مردم جامعه می گردد.
پایان پیام/
 

 

کد خبر 208003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha