محمد مرسی در سخنرانی اش چه گفت؟

محمد مرسی رئیس جمهور محافظه کار مصر در اولین سخنرانی عمومی اش پس از انجام همه پرسی قانون اساسی این کشور سیاست های آتی خود را توضیح داد.

به گزارش شبستان به نقل از بی بی سی نکاتی را که محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سخنان خود مطرح کرد، نشان از تلاش وی برای بازگرداندن ثبات به مصراست.
رئیس جمهوری مصر در نطق تلویزیونی خود تصویب قانون اساسی را شروع عصر جدید نامید.
وی گفت که نخستین بار کشور دارای یک قانون اساسی شده که یک اشغالگر یا پادشاه یا رئیس جمهور آن را تحمیل نکرده است و به خاطر آن به مردم مصر تبریک گفت.
محمد مرسی اذعان کرد بسیاری از مصری ها به قانون اساسی رای منفی دادندو گفته است این نشانه سالم در جامعه دموکراتیک است.
وی تاکید کرد که مصر در مراحل اولیه دموکراسی قرار دارد.
 نکاتی که رئیس جمهور مصر گفته در جهت تلاش برای بازگرداندن ثبات به مصر است.
این در حالی است که دور دیگری از گفتگوی ملی آغاز شد که گروه اصلی مخالف در آن شرکت نکردند.
در حالی که محمد مرسی تلاش می کند پلی بزرگ بین خود و مخالفان بسازد، مخالفان می گویند به مبارزه علیه قانون اساسی ادامه می دهند.قانون اساسی جدید مصر راه را برای انتخابات پارلمانی که قرار است دو ماه آینده برگزار شود،هموار می کند.
مخالفان می گویند در این انتخابات شرکت خواهند کرد و هنگامی که به پارلمان راه یافتند نیز علیه این قانون اساسی مبارزه خواهند کرد. بنابراین افراد کمی در مصر فکر می کنندکه اختلافات به وجود آمده به این زودی ها حل شود.
مصر و رئیس جمهور این کشور با چالش هایی مواجه است.اقتصاد این کشور در وضع وحشتناکی قرار دارد.رئیس جمهور مصر در سخنان خود به این نکته اشاره کرد و گفت ،تلاش می کند تا طرح های جدید را پیش ببرد و توجه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری جلب کند.اگر رئیس جمهور مصر تدابیر ریاضت اقتصادی در پیش گیرد این مسئله به وی در صندوق آرا آسیب خواهد زد. بنابراین سیاستمداران برای حل مشکلات مصر در زمان دشواری بسر می برند.
 

کد خبر 210528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha