تجهیز ۸۰ بقعه متبرکه استان مرکزی به سیستم کامپیوتر

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از تجهیز ۸۰ بقعه متبرکه استان مرکزی به سیستم کامپیوتر خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی، معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: بر اساس زیر ساخت‌های فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه در بخش سخت ‌افزاری و نرم‌افزاری، مقرر شد با مساعدت مسئولان 80 بقعه متبرکه استان به سیستم کامپیوتری مجهز شود.


وی با بیان اینکه تجهیز بقاع متبرکه به این سیستم جهت تسهیل مشکلات پاسخگویی به مردم صورت خواهد گرفت٬ افزود: در این راستا اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.


معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح‌ های فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان، تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی گامی مؤثر در راستای تربیت مفاخر دینی است.


حجت الاسلام حسینی اجرای طرح‌های آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت نبوی و بصیرت عاشورایی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف در مناسبت‌های مذهبی، اوقات فراغت و ویژه برنامه‌ های خاص تبلیغی به‌ صورت متمرکز در بقاع متبرکه و امامزادگان استان را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، اضافه کرد: در این ایام نیز ویژه ‌برنامه‌ های مطلوبی از سوی سازمان طرح‌ و اجرا خواهد شد.


معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهدای قرآن کریم و کتب مذهبی به امامزادگان و بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان بیش از هزار و 670 جلسه تفسیر، دو هزار جلسه مذهبی و معنوی در سطح این محافل معنوی برگزار شد.


حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در طول تاریخ مهد علماء٬ دانشمندان٬ بزرگان و مفاخر دینی، علمی و قرآنی بوده است.


معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه باید از فرصت ترویج فرهنگ قرآن٬ عترت و آموزه‌ های دینی در جهت تربیت این چنین مفاخری بزرگ استفاده شود٬ ابراز امیدواری کرد: در آینده با توسعه بار علمی، معنوی و قرآنی استان٬ شاهد موفقیت های روز افزون باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 211593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha