برگزاری سومین جشنواره دانشجویی و فرهنگی«مهر باران» در استان مرکزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان مرکزی از برگزاری سومین دوره از جشنواره دانشجویی، فرهنگی محرومت زدایی یادواره شهید رجایی «مهرباران» در این استان خبر داد.

مرتضی سلیمی٬ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با اعلام این خبر گفت: سومین دوره از جشنواره دانشجویی، فرهنگی محرومت زدایی یادواره شهید رجایی «مهرباران» نیمه دوم دی ماه سال جاری برگزار می شود.


وی محورهای این جشنواره را احسان و نیکوکاری، فرهنگ جهادی و محرومیت زدایی فرهنگی و جایگاه و نقش نهادهای مردمی غیر دولتی در محرومیت زدایی از اقشار محروم و کم برخوردار جامعه عنوان کرد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: دانشجویان و شرکت کنندگان می توانند در بخش‌های عکس، شعر، داستان کوتاه، مقاله، وبلاگ و کاریکاتور آثار خود را تا پایان روز ۱۵ دی ماه جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


سلیمی اظهار کرد: به نفرات برتر این جشنواره به ترتیب کمک هزینه عمره مفرده به مبلغ (هفت میلیون ریال)، کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ (پنج میلیون ریال)، کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ ( سه میلیون ریال)، بن کتاب به مبلغ (‌ دو میلیون ریال)‌ و بن کتاب به مبلغ یک میلیون ریال اهدا خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: این جمعیت با تکیه بر اصل اشاعه و ترویج فرهنگ داوطلبی در جامعه، همواره با کمک و یاری داوطلبان، در زمان بروز انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت فراخوانی از مهربانی را در جامعه منتشر می کند٬ تا ملت شریف و نوعدوست استان به زنجیره عظیم امداد و یاری رسانی به آسیب دیدگان از حوادث بپیوندند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره مردم به استقابل بی نظیر از کارهای هنری٬ ادامه داد: این مهم ارتباطی مستقیم با امور خیریه و عام المنفعه برای کمک به نیازمندان و افراد محروم و کم برخوردار جامعه دارد.


سلیمی تصریح کرد: اعتقاد داریم نیکوکاری و انجام امور خیریه و داوطلبانه بر اساس سفارش دین مبین اسلام می تواند ریشه رویش هنری و زیبائی هایی باشد که در ابعاد گسترده قابلیت انتشار و تکرار دارد.


پایان پیام/

کد خبر 212596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha