بسیج سازندگی می تواند نخ تسبیح فعالیت جزیره ای دستگاه ها باشد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم لازم است با اصلاح و تسهیل برخی مقررات مردم را در تولید یاری کرد و به جای روشهای اداری زمان بر، به صورت انقلابی و قرارگاهی عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت استان چهارمحال و بختیاری که با حضور استاندار و معاونین استانداری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و دیگر مسوولان سپاه و استان در محل استانداری برگزار شد گفت: بسیج سازندگی میدان کار ارزشمند و بی نظیری است که فعالیت هایش آثار زیادی همچون تقویت اتحاد مردم و نظام، خودسازی جوانان، کمتر شدن هزینه ها و ... در پی دارد.

سردار نقدی تمام کارهای کوچک و پراکنده را قابل واگذاری به بسیج سازندگی دانست و اظهار داشت: با وجود تخصص های گوناگون در بسیج میتوان تمام امور ترویجی و بهداشتی را به راحتی توسط گروه های بسیج سازندگی در سراسر کشور انجام داد.

ایشان به پیشنهاد 10 روز فعالیت سازندگی بسیجیان فعال در هر سال را اشاره نموده و تصریح کرد: بیش از 70 درصد پزشکان سراسر کشور با تکمیل فرم، آمادگی خود را در ستوه مختلف کاری و زمانی جهت فعالیت با بسیج سازندگی و خدمت رسانی به مردم اعلام کردند.

وی رویکرد جدید بسیج سازندگی در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی را تولید محوری به جای خدمات محوری عنوان نموده و خاطر نشان کرد: باید با ترویج، آموزش و نمونه سازی جهت کارهای مولد بین مردم روستاها اقدام کرد تا با ثروتمند کردن آنها، خودشان مشکلات را حل کنند و بسیج سازندگی مواردی همچون مسجد که نقش متفاوتی دارد را مد نظر قرار دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اداری کردن جهاد سازندگی سابق را ظلمی بزرگ دانست و به جایگزین شدن بسیج سازندگی اشاره کرده و افزود: در فعالیت ها برای مردم جزایر مختلفی همچون تعاونی، بانک، آموزش فنی و ... وجود دارد که نیاز به نخ تسبیح و هماهنگ کننده دارند و بسیج سازندگی، نخ تسبیح فعالیت های جزیره ای برای مردم است.

ایشان با تاکید بر ایجاد زیر بناهای تولید محور در استان همچون احیای مرکز تولید جوجه های بومی و ایجاد واحد پخش وسایل تولید عسل اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم لازم است با اصلاح و تسهیل برخی مقررات مردم را در تولید یاری کرد و به جای روشهای اداری زمان بر به صورت انقلابی و قرارگاهی عمل کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، با بیان اینکه بسیج سازندگی در خدمات تولید محور، نقش تسریع کننده دارد تصریح کرد: بسیج سازندگی لازم است از مردم برای انجام فعالیت هایشان نیابت بگیرد و همان طور که در ساخت خانه های مردم زلزله زده آذربایجان شرقی اقدام شد با دریافت وام ها، کارها را برای مردم انجام دهد و مردم اقساط وام خود را به بانک پرداخت کند که این امر با رییس جمهور نیز توافق شده است.

سردار نقدی در پایان، بر استفاده مناسب از ظرفیت بسیار مهم رسانه در انجام فعالیت ها تاکید کردند.
پایان پیام/

کد خبر 212862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha