اعمال سخیف وهابیت زمینه‌ساز انتشارکاریکاتور توهین‌آمیزبه پیامبر(ص) است

امام جمعه اردبیل گفت: زمینه‌ساز انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر(ص) اعمال سخیف وهابیت است که لکه ننگی بر دامن اسلام هستند و در بسیاری از مواقع سبب ترویج خشونت و بدنامی مسلمانان شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز ( 15 دی) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ما به نبی مکرم اسلام از این همه بی‌خردی و کج‌روی فرقه ضاله وهابیت شکایت می‌بریم چرا که در سایه حرکت مزبوحانه آنها فرانسه تصمیم گرفته از هفته گذشته کشیدن کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را آغاز کند.


وی ‌افزود: آنها برای کشیدن این کاریکاتور موهن ابتدا جنایات و آدم‌کشی‌های وهابیت را از رسانه‌های خود پخش می‌کنند سپس به بهانه مقابله با این جنایات اقدام به کشیدن کاریکاتور علیه اسلام و پیامبر مکرم اسلام می‌کنند تا این حرکت خود را موجه جلوه دهند.


حجت الاسلام عاملی اضافه کرد: آنها با این اقدام سعی می‌کنند این حقیقت را به نمایش بگذارند که چه طور می‌شود وهابیت اقدام به آدم‌کشی کند اما ما نتوانیم به ساحت پیامبر (ص) توهین کرده و یا مسلمانان را آدم‌کش و تروریسم معرفی کنیم.


امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هنوز برای بسیاری از افراد قابل هضم نیست که این چه عشق و سوداگری است که عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت با پای برهنه و تحمل سختی‌ها و مشقات در مسیر کربلا گام بر می‌دارند تا خلوص عشق و نیتشان را به نمایش بگذارند.


این مسئول اظهار داشت: کنگره 15 میلیون نفری که در اربعین حسینی توسط شیعیان و محبان اهل بیت برقرار شد، نشان داد که امام حسین (ع) شخصیتی ممتاز و جذاب است که از هر گوشه این کره زمین خیل عزادارانی است که به سمت کربلا حرکت کرده تا در اربعین حسینی کنگره عظیم عشق به ساحت امام حسین (ع) را به نمایش بگذارند.


وی خاطر نشان کرد: این دلدادگی برای وهابیت این پیام را دارد که دست از رفتارها و نگرش‌های سفاحت‌گونه بردارند و از این همه عشق و دلدادگی درس عبرت بگیرند تا بیشتر از این آبروی خود و اسلام حقیقی را نبرند.


حجت الاسلام عاملی با بیان این که این حرکت عاشقان و محبان اهل بیت نشان می‌دهد که تمام ترفندها و سرمایه‌گذاری فرقه ضاله وهابیت بر باد رفته است چرا که نبی مکرم اسلام فرمود: «نور حسین تا قیامت خاموش نمی‌شود.»، ادامه داد: در مقابل این همه تهدید و فشار عاشقان امام حسین (ع) این سرود را سر می‌دهند که اگر دست و پایمان را قطع کنند سینه‌خیز به سوی حرم دوست می‌رویم و از هیچ حرکتی ابا نداریم.


امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه قطعاً جنایات وهابیت به اسلام و چهره نورانی آن ضربه وارد کرده و این اقدامات مستمسکی برای غربیان شده است تا چهره اسلام را تخریب کرده و تخطئه کنند، ابراز داشت: نظام غرب با به نمایش گذاشتن جنایات هولناک وهابیت سعی می‌کند اسلام را دین خشونت و کشت و کشتار نشان دهد تا از گرایش به دین اسلام و تشیع ممانعت کند.


وی اذعان داشت: وهابیت با ضربه زدن به جایگاه اسلام و بشریت از طریق کودکان و نوجوانان نیز آموزش گردن‌زدن می‌دهد و تاکنون با کشتن هشت هزار نظامی در پاکستان و هزاران نفر انسان بیگناه و حتی 15 مسیحی سعی کرده است نهایت کینه و عمق بی‌بصیرتی خود را نشان دهد.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این مطلب که نظام غرب با بستن کانال‌های جمهوری اسلامی ایران سعی دارد با به نمایش گذاشتن جنایت القاعده، طالبان، وهابیت و سلفی‌ها دین اسلام را دین خشونت و جنگ و کشتار معرفی کند، اضافه کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با کانال‌هایی که برنامه‌هایشان را از طریق ماهواره به تمام دنیا پخش می‌کردند حقیقت اسلام را نشان می‌دادند.


این مسئول به فحش‌ها و ناسزاگویی‌های کانال‌های وهابی علیه علما و روحانیان شیعی و مسلمان اشاره کرد و عنوان کرد: اروپایی‌ها تصمیم گرفتند حتی نگذارند یک وهابی پا به اروپا بگذارد در حالی که در نهایت بی‌انصافی با حمایت از وهابیت آنها را وارد غائله جنگ داخلی سوریه کردند تا بتوانند از این طریق به بشار اسد ضربه وارد کنند.


حجت الاسلام عاملی با بیان این نکته که آنها با انفجار در 70 مدرسه دخترانه سعی کردند به گونه‌ای القا کنند که زن مسلمان نباید سواد آموخته و به دنبال علم برود در حالی که اساس و پایه دین اسلام بر دانایی و آموختن گذاشته شده است، اظهار داشت: وهابیت با این جنایت آبروی اهل تسنن را نیز از بین برده‌اند و از همین رو گرایش به شیعه شدت یافته و با فعالیت القاعده، طالبان و وهابیت اهل سنت نیز در تنگنا قرار گرفته اما کسی نیست که در مقابل این جنایت سخن حقی به میان بیاورد.


خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: در انجام اعمال خیر و نیک اعم از مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، کمک به نیازمندان، کارهای عام‌المنفعه، دارالایتام، آسایشگاه، خوابگاه‌های دانشجویی و... باید ورودی عالمانه پیدا کنیم تا وقف برای همیشه به عنوان یک حسنه جاریه، جاری و ماندگار باشد.


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در سایه وقف باید مدیریت اموال را به دست گرفت و زمانی که دستمان از دنیا کوتاه می‌شود از طریق وقف بتوانیم برای خود صواب و پاداش نیکی ساری و جاری سازیم.


وی از وقف به عنوان جایگزین مناسب برای انفاق‌ها و ثمربخشی آن یاد کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم تضمین داده است تا جای وقف و انفاق را به شایستگی پر می‌کند و در حساس‌ترین موقعیت همین اعمال است که انسان را از عذاب الیم نجات می‌دهد.


امام جمعه اردبیل موسیقی حلال را در بر دارنده اشعار اخلاقی، حکمی و آموزنده دانست و بیان کرد: دین اسلام با موسیقی توهم‌آمیز مخالف است و هرگونه موسیقی که اعم از سنتی، کلاسیک، غربی و شرقی عقل را تخریب کند و با حقایق اسلامی، اخلاقی و معرفتی سازگار نباشد، مخالفت کرده است.


حجت الاسلام عاملی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری موسیقی را به دو قسم حرام و حلال تقسیم‌بندی کرده که بخش حرام آن مربوط به موسیقی ترب‌انگیز، هیجانی همراه با لهو و لعب است که زمینه فساد را درست کرده و کرامت بشر را نیز می‌شکند.


پایان پیام/

 


 

کد خبر 213349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha