مجالس تعزیه بستری برای ارتقاء فرهنگ عاشورایی در جامعه است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:مجالس تعزیه خوانی بستری مناسب برای ارتقاء فرهنگ عاشورایی در جامعه است.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ گفت: اجرای مجالس تعزیه پل ارتباطی برای انتقال سیره ائمه اطهار (ع) به آیندگان است.


وی با بیان اینکه در دهه آخر ماه صفر مجالس تعزیه خوانی در اراک برگزار می شود٬ افزود: این مراسم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و با همکاری فرهنگسرای آیینه اراک در راستای ترویج بصیرت عاشورایی برگزار می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن هفته وقف اشاره کرد و گفت: مراسم تعزیه خوانی یکی از برنامه های جنبی هفته وقف این اداره کل است.


حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: ترویج بصیرت عاشورایی در جامعه سبب آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) می شود.


وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ و بصیرت عاشورایی سبب کاهش انحرافات در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان می شود.


حجت الاسلام حسینی افزود: آشنایی جوانان با ابعاد مختلف واقعه عاشورا علاوه بر اینکه سبب ناکام ماندن دشمنان در ترویج فرهنگ غرب در جامعه می شود، از بروز بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی نیز جلوگیری به عمل می کند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: ترویج و توسعه این فرهنگ یکی از وظایف خطیری است که بر عهده ی مسئولان جامعه قرار دارد.


لازم به ذکر است٬ مجالس تعزیه خوانی از اربعین حسینی به مدت 10 شب در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 213411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha