همایش قرآنی خانواده شاهد آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش بزرگ قرآنی خانواده شاهد و ایثارگران آذربایجان شرقی با حضور 370 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر این استان در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، بشیر لطفی، مسئول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، شب گذشته (29 بهمن) در همایش قرآنی خانواده شاهد آذربایجان شرقی، به تشریخ فعالیت های دارالقرآن الکریم بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان شرقی پرداخت.


وی با اشاره به محورهای این همایش گفت: کارگاه انگیزشی و آموزشی ترتیل خوانی قرآن ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر نیز در کنار این همایش برگزار شد.


لطفی با بیان اینکه این دارالقرآن بیش از 370 نفر عضو دارد که اکثر این اعضا در همایش شرکت دارند، یادآور شد: همایش قرآنی و کارگاه قرآنی با حضور وحید غفران نیا از حافظان و قاریان بین المللی و دکتر وحیدی مهر از فعالان برجسته قرآنی کشور برگزار می شود.


مسئول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، ایجاد انگیزش برای ادامه فعالیت های قرآنی و کیفی بخشی این آموزش ها را از اهداف همایش دانست و اظهار کرد: استمرار در امر آموزش و کیفیت بخشیدن به این فعالیت ها مورد توجه مسئولان برگزاری همایش بوده است.


لطفی با اشاره به فعالیت های دارالقرآن بنیاد شهید این استان اظهار کرد: دارالقرآن در 4 محور حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر فعالیت می کند و عمده فعالیت ها بر آموزش استوار است.


وی تاکید کرد: در کنار مسابقات، مبحث آموزش نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اگر آموزش نباشد مسابقات نیز از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.


مسئول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی یادآور شد: در حال حاضر 17 نفر حافظ کل از خانواده شاهد در استان فعالیت دارند.


وحید غفران نیا حافظ ممتاز و بین المللی قرآن کریم نیز در این همایش با اشاره به جایگاه خانواده شاهد در مباحث قرآنی اظهار کرد: خانواده های شاهد حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و با قرآن و مفاهیم قرآنی نیز آشنایی دارند.


غفران نیا با اشاره به گسترش امکانات آموزشی قرآن افزود: در حال حاضر امکانات حفظ و آموزش قرآن رشد بسیاری یافته است.


حافظ ممتاز و بین المللی قرآن کریم تاکید کرد: امروز نرم افزارهای قرآنی رشد و توسعه زیادی یافته است و در مجموع امکان دسترسی به آموزش های تخصصی قرآن به صورت ویژه فراهم شده است.


وی خاطرنشان کرد: توسعه امکانات آموزشی موجب سرعت در مباحث یادگیری و حفظ قرآن کریم شده است و در مجموع زمینه برای حفظ و فعالیت های قرآنی بیشتر از گذشته فراهم است.


حافظ ممتاز و بین المللی قرآن کریم با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد نحوه فعالیت های قرآنی، یادآور شد: ایشان ارزش فعالیت های قرآنی را با همراهی علم آموزی و مجاهدت علمی دارای ارزش مضاعف بیان فرموده اند، از این رو توجه فعالان قرآنی به مباحث علمی و یادگیری نیز ضروری است.


غفران نیا در ادامه با اشاره به جایگاه ترتیل خوانی اظهار کرد: در فرمایشات معصومان از جمله مولای متقیان علی (ع) قرائت صحیح و تلفظ درست عبارات قرآنی به عنوان تعریف ترتیل به کار رفته است.


گفتنی است، در ادامه این مراسم کارگاه آموزشی ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 21601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha