برگزاری بزرگ ترین مانور منطقه‌ ای امداد و نجات در تفرش

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از برگزاری بزرگ ترین مانور منطقه‌ ای امداد و نجات هلال احمر برای نخستین بار در شهرستان تفرش خبر داد.

مرتضی سلیمی٬ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار مانور منطقه ای امداد و نجات در سه آیتم جاده، کوهستان و امداد و نجات هوایی نیمه اول اسفند ماه سال جاری در شهرستان تفرش برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه این مانور با حضور5 استان کشور برگزار می شود٬ افزود: امداد و نجات جاده‌ای، امداد و نجات هوایی و نجات از ارتفاع و فضاهای معلق از جمله برنامه های اجرای این مانور منطقه ای است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: کشور ما روی گسل زلزله است و باید آمادگی های لازم را در این زمینه داشته باشیم.


سلیمی بالا بردن سطح توان عملیاتی نیروهای امداد رسان جمعیت هلال احمر در حوادث و سوانح احتمالی کشور، ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه‌ سازی صحنه‌های واقعی وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان را از اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه آموزش همگانی یکی از کارگروه های ویژه بحران کشور و امداد ونجات است٬ افزود: در برگزاری این مانورها با یافتن نقاط ضعف بتوانیم آموزه های دینی و تجربی را برای کمک به هم نوعان استفاده کنیم.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: امدادگران ما امدادگرانی پر تلاش هستند و ما مسئولان باید توجه ویژه ای به آنها داشته و از توانمندیشان استفاده کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 216087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha