29 افسر پلیس در خشونت های بلفاست زخمی شدند

در ادامه درگیری ها میان ملی گرایان و سلطنت طلب های ایرلند بر سر پایین کشیدن پرچم انگلیس از سر در شهرداری بلفاست 29 افسر پلیس زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز،در یکی دیگر از حرکت های خشونت بار سلطنت طلب های حامی انگلیس در اعتراض به پایین کشیدن پرچم بریتانیا از سر در شهرداری بلفاست،پایتخت ایرلند شمالی،29 افسرپلیس زخمی شدند.
پس از در گرفتن درگیری میان حامیان انگلیس و جوانان ملی گرای ایرلند شمالی، پلیس سعی کرد با مداخله به این منازعات پایان دهد اما با یورش طرفداران بریتانیا 29 افسر پلیس زخمی شدند.
این درگیری ها هنگامی آغاز شد که معترضین به تنها کلیسای کاتولیک در شرق بلفاست رسیدند و جوانان کاتولیک که چندین هفته است شاهد شورش حامیان انگلیس هستند با پرتاب بطری، سنگ و آجر و سایر سلاح های دست ساز به معترضین حمله کردند.
پلیس ایرلند شمالی با استفاده از توپ آب و شلیک گلوله های پلاستیکی سعی کرد تا معترضان را از مناطق کاتولیک نشین بلفاست دور کند.
ملی گرایان ایرلند که اغلب آنها را کاتولیک ها تشکیل می دهند بر این اعتقادند که اهتزاز پرچم انگلیس بر فراز ساختمان شهرداری سمبل ادامه توفق انگلیس بر ایرلند شمالی است.
تصمیم اعضای شورای کاتولیک بلفاست نسبت به جمع کردن پرچم انگلیس از شهرداری بلفاست خشم پروتستان های حامی انگلیس را برانگیخته و موجب به وجود آمدن درگیری ها و خشونت ها در این شهر در چند ماه اخیر شده است.
 

کد خبر 216230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha