ادامه خشونت ها در بلفاست بر سر پرچم انگلیس

موج جدید درگیری ها بر سر تصمیم شورای شهر بلفاست برای پایین کشیدن پرچم انگلیس از سر در ساختمان شهرداری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره،درگیری ها میان پلیس ایرلند شمالی و شورشیانی که معترض به پایین کشیدن پرچم انگلیس از ساختمان شهرداری بلفاست،پایتخت این کشور شدند وارد سومین روز خود شد.
بیش از یک هزار نفر از معترضان به این اقدام با وجود حضور سنگین نیروهای پلیس در مقابل ساختمان شهرداری دست به تظاهرات زدند.
گروهی از این افرادبا پرتاب کردن آجر به طرف پلیس موجب بروز دوباره خشونت در بلفاست شدند.
پلیس بلفاست در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش تحت حملات مکرر تظاهرکنندگان با استفاده از آجر،مواد آتش بازی و دیگر وسائل از این دست قرار گرفته اند.
تصمیم شورای شهر بلفاست برای پایین آوردن پرچم انگلیس از سر در شهرداری این شهر موجب شده تا هزاران نفر از افراد حامی انگلیس حرکت های اعتراضی به راه بیندازند که اغلب نتایج خشونت باری به همراه داشته است.
ایرلند شمالی، ولز و اسکاتلند سه کشوری هستند که زیر پرچم انگلیس، اتحاد موسوم به بریتانیا را تشکیل داده‌اند اما گروهی از ایرلندی ها خواستار استقلال کشور خود از انگلیس هستند.
در حالی که کاتولیک‌ها خواهان استقلال ایرلند شمالی از بریتانیا هستند بیشتر پروتستان ها معتقدند که کشورشان نباید از انگلیس جدا شود.
قرار است همه‌پرسی استقلال در سال 2014 در ایرلند برگزار شود.
 

کد خبر 213825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha