آغاز مداخله نظامی انگلیس:دو فروند هواپیمای جنگی در راه مالی

دولت انگلیس اعلام کرد که برای کمک به عملیات نظامی فرانسه در مالی هواپیماهای نظامی خود را به این کشور اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گاردین،در حالی که مداخله های نظامی فرانسه در مالی به بهانه سرکوب کردن نیروهای شورشی همچنان ادامه دارد دولت انگلیس هم از آغاز مداخلات نظامی در این کشور برای کمک به نیروهای فرانسه خبر داده است.
دولت انگلیس ساعاتی پیش اعلام کرد که در حال استقرار هواپیماهای جنگی در مالی به منظور کمک به عملیات فرانسوی ها علیه شورشیان در شمال مالی است.
این تصمیم به دنبال گفت و گوی تلفنی نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری فرانسه اتخاذ شده است.
دفتر نخست وزیری انگلیس در اطلاعیه ای پس از این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که بریتانیا دو فروند هواپیمای نظامی RAF C-17 به مالی اعزام می کند.
سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: کامرون واولاند در گفتگوی تلفنی درباره وخامت اوضاع کشور مالی و چگونگی حمایت انگلیس از عملیات نظامی فرانسه در باماکو برای مقابله با گروه های تندرو با یکدیگر صحبت کردند.
وی افزود: کامرون، موافقت خود را با پشتیبانی نظامی برای انتقال سریع نیروهای خارجی و تجهیزات به مالی اعلام کرده است.
به گفته منابع آگاه این تصمیم دولت انگلیس به دنبال مداخله نظامی فرانسه علیه شورشیان افراطی در مالی و همچنین شکست تلاش های نیروهای فرانسوی در آزادی یک گروگان، اتخاذ شد.
با وجو اینکه در بمباران اخیر هوایی در مالی یک خلبان فرانسوی کشته شد اما فرانسه هنوز هم بر دخالت نظامی در این کشور اصرار دارد.
 

کد خبر 216339

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha