وحدت بهترین وسیله برای رسیدن به قرب الهی و غلبه بر شیطان است

امام جمعه گلپایگان، وحدت را بهترین وسیله برای رسیدن به قرب الهی، غلبه بر شیطان و پیروزی بر تلاش دشمن در ایجاد تفرقه دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به پایه‌های اساسی دین اسلام و لزوم توجه به این پایه‌ها و مبناها در هفته وحدت به خبرنگار شبستان اصفهان گفت: وحدت یکی از برنامه‌های اصیل و زیربنایی دین اسلام بوده و قرآن کریم در جای جای آیات خود تاکید بسیاری بر وحدت مسلمانان داشته است.


وی به سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: ولادت پیامبر(ص) منشاء خیر و برکت برای عالم هستی و وحدت و برادری ملت هاست.


حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه عظمت جامعه اسلامی در وحدت بین مردم آن جامعه خلاصه می‌شود، تصریح کرد: اسلام با توجه ویژه‌ای جامعه اسلامی را به وحدت فرمان می‌دهد و بارها گفته که در صورت نبود وحدت در بین مسلمانان، عزت مردم پایمال شده و دست مستکبران در کشور باز می‌شود.

 

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: نام‌گذاری سالروز تولد حضرت محمد به عنوان هفته وحدت اقدام موثری در راستای توجه بیشتر مردم به مسئله وحدت بوده اما همه باید توجه کنند که وحدت بین مسلمانان جهان به یک هفته خلاصه نمی‌شود و برای این وحدت باید گام‌های بسیاری برداشت.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران حول محور ولایت فقیه اتحاد دارند و پشتیبان ولایت فقیه هستند و در 32 سال گذشته به دلیل همین وحدت خود، به خوبی در مقابل دشمنان و استعمارگران ایستادگی کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: آثار وحدت مردم ایران در همه کشورهای جهان دیده می‌شود و مسلمانان مصر، لیبی و سایر کشورها در هفته‌ها و ماه‌های گذشته از وحدت مردم ایران الهام گرفته‌اند و برای مبارزه با ظلم با یکدیگر متحد شده‌اند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 21689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha