سنت حسنه وقف راهی برای ایجاد عدالت در جامعه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: سنت حسنه وقف یکی از راه های موثر برای ایجاد عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام عیسی ساجدی فر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گردهمایی روحانیان، یاوران وقف شهرستان اراک (26 دی) همزمان با ششمین روز از هفته وقف در اراک برگزار شد، گفت: اسلام برای ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی راهکار‌هایی از جمله خمس، زکات، انفاق و صدقه ارائه می‌دهد که وقف نیز یکی از این راه حل‌هاست که ضمن ایجاد سعادت دنیوی توشه‌ای برای آخرت انسان است.


وی با اشاره به اینکه همه انسان ها در قبال نعمت‌های الهی مسئول هستند، افزود: چراکه خداوند به جهاد، امر به معروف، نهی از منکر، تبری و تولی ما نیازی ندارد؛ بلکه آنها را برای خالص کردن بندگان و سعادت اخروی انسان در نظر گرفته است و ما باید قدر این نعمات را بدانیم و از آن جهت رسیدن به رستگاری استفاده کنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: مساجد، حسینیه‌ها، کتابخانه و دانشگاه‌ها همه گوشه‌هایی از آثار فرهنگی واقفان و خدمت‌گزاران عرصه وقف هستند که از گذشته دیرین تاریخ تمدن تا به امروز باقی مانده و برکات زیادی برای برای مردم برجای گذاشته‌اند.


حجت الاسلام ساجدی فرد در بخش دیگری از سخنانش استقلال مالی اوقاف را به برکت امور وقفی دانست و ادامه داد: مسئولان فرهنگی و ائمه جماعت و روحانیان باید در این راستا تلاش بیشتری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف برکات بسیاری را برای جامعه دارد، ادامه داد: وقف در جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ائمه اطهار(ع) خود از بزرگ‌ترین واقفان بوده‌اند.


پایان پیام/

کد خبر 217236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha