عملیاتی شدن 120 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی در استان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از مجموع بیش از 160میلیارد ریال اعتبار ابلاغی در مشاغل خانگی و خوداشتغالی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان، 120میلیارد ریال آن عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی خزاعی امروز صبح (27دی) در کارگروه استانی توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اظهار داشت: بهبود و اصلاح نظام بهره برداری در بخش خدماتی و تولید، افزایش بهره وری از عوامل و منابع تولید در راستای ارتقاء مهارت و توانمندسازی افزایش توان کسب روستاییان برای مباحث معیشتی از جمله اهداف شکل گیری این کارگروه است.


وی پایداری سرمایه گذاری و اشتغال مبنی بر مزیت های نسبی و رقابت پذیر را یکی دیگر از اهداف این کارگروه برشمرد و گفت: منابع مالی برای پرداخت تسهیلات شامل تسهیلات قرض الحسنه و موسسات بانکی، کمک های بلاعوض حمایتی و اعتبارات و سرمایه گذاری بخش دولتی است.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از تهیه شناسنامه روستایی و فرم اطلاعات در قالب استعدادسنجی با همکاری بسیج سازندگی خبرداد و افزود: اولویت بندی مهارت های شخص و شناسایی افراد از مهمترین اهداف این طرح است.


وی با اشاره به اعتبارات ابلاغی در خصوص مشاغل خانگی گفت: از هفت میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده، هفت میلیارد و 300میلیون تومان عملیاتی شده است.


خزاعی از ابلاغ 11میلیارد و 800میلیون تومان اعتبار در خصوص طرح های خود اشتغالی خبر داد و یادآور شد: از این میزان نیز پنج میلیارد تومان عملیاتی شده است.


جذب 70 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی خراسان جنوبی در سال گذشته
معاون برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم استان در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته 28 میلیارد تومان بوده است، گفت: 70 درصد از این اعتبارات در سال گذشته جذب شده است.


مجید امینی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال نیاز به یک سری مولفه هاست، افزود: یکی از این مولفه های مهم اعتبار است که نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مربوطه و بانکهای عامل است.


وی مجموع اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته را 28 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 30درصد از این اعتبارات جذب نشده است.


معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مدت کوتاه 2 ماهه تا پایان سال جاری گفت: به منظور بهره گیری هرچه بهتر از فرصت باقیمانده، شناسایی افراد واجد شرایط و اهتمام بیشتر بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات ابلاغی باید در دستور کار قرار گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 217549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha