نباید  به بهانه تفسیر، از فهم قرآن غافل شویم

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با تاکید بر اینکه فعالیت قرآنی شرط توسعه فرهنگ قرآنی است گفت: نباید از فهم قرآن به بهانه تفسیر غافل شویم.

به گزارش خبر گزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام حمید محمدی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران که امروز(30 بهمن‌) در سالن آمفی‌تئاتر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با تاکید بر رشد فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های خواهران،خطاب به خواهران طلبه گفت: شما با اراده خود و سبقت از حوزه‌های علمیه برادران نشان داده اید هیچ چیزی برای رسیدن به مراتب عالی کم ندارید.

 

وی با اشاره به تعبیرمقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه های علمیه خواهران با عنوان "پدیده"، افزود: در آینده نزدیک خواهران مبلغه‌ای که به زبان های مختلف آشنا هستند به تعداد زیاد ظهور خواهند کرد تا در سطح جهان با تبلیغ معارف الهی به رسالت خود بپردازند.

 

 رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با تاکید بر رشد گرایش به هنر در دنیا، افزود: اگر جذابیت های قرآنی را از طریق هنری منتقل نکنیم در آینده حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به کاربرد غلط هنر در دنیای امروز، گفت: اکنون که هنر در خدمت اهداف پلید و کثیفی قرار گرفته، وظیفه ماست که از قرآن فیلم‌نامه، داستان‌ها و نمایش‌نامه‌ها را استخراج کرده و در اختیار جامعه قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود برترین جریان در عالم را جریان ولایت دانست و گفت: ولایت اصلی ولایت خداست که بعد از ولایت خدا به ولایت ائمه می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) به جنگ با کسانی پرداخت که مفهوم ولایت را نپذیرفتند و نفهمیدند، گفت: نشناختن وظیفه و عمل نکردن به آن از عوامل فتنه هستند.
 

 رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: بر اساس نهج‌البلاغه ریشه همه فتنه‌ها هوای نفس است و عامل عمل نکردن به وظیفه هوای نفس است.


وی خاطرنشان کرد: مسئولیت خون‌های ریخته شده در فتنه را بر گردن کسانی دانست که بر فتنه دامنه می‌زنند.


حجت‌الاسلام محمدی، افزود: ملاک صحت عمل اخلاص، بصیرت و انطباق با کتاب و سنت است  و اگر کسی عملی را بدون توجه به این موارد انجام دهد، عمل او بی فایده است.


حجت‌الاسلام محمدی، با بیان اینکه متابعت از هوای نفس کوری دل را به دنبال دارد، گفت: قرآن دارای دو رسالت اصلی شفا و رحمت است که با اتکا به این دو رسالت وجود ما را از هر ناپاکی پاک و به هر فضیلتی آراسته می‌کند.


رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: نباید از خواندن و فهم قرآن به بهانه تفسیر قرآن غافل شویم و فعالیت قرآنی شرط توسعه فرهنگ قرآنی است.

 

وی توجه حداقلی طلاب به تفسیر قرآن را خواستار شد و ادامه داد: هیچ قشری از جامعه به اندازه طلاب در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی محل توجه نیستند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 21793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha