اروپا در آستانه فقر قرار دارد

نماینده پارلمان اروپا و عضو کمیسیون کار و امور اجتماعی هشدار داد: اروپا در آستانه فقر قرار دارد و این حل این مشکل از سطح پارلمان اروپایی فراتر رفته و به سطح شورای دولت های عضو رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه، الیزابت مورین-کارتیر، نماینده پارلمان اروپا و عضو کمیسیون کار و امور اجتماعی و گزارشگر دائمی صندوق اجتماعی اروپا در مصاحبه ای در مورد بحران اقتصادی اروپا در پاسخ به این سئوال که چه کسی می تواند اروپا ار از فقر نجات دهد؟ اتحادیه اروپا برای نجات 16.4 درصد از اروپایی ها که طعم فقر را چشیده اند چه چاره ای اندیشیده ، اظهار داشت: از سال 1957 صندوق اجتماعی اروپا به میلیون ها اروپایی کمک کرده است تا کار پیدا کنند اما در طول دوران 2007 تا 2013 اتحادیه اروپا 75 میلیون یورو به کشورهای عضو در منطقه داد که این میزان در سال 2014 تا 2020 از مرز 80 میلیون یورو نیز می گذرد و از زمان خلق پروژه 2020 اتحادیه اروپا تلاش می کند تمرکز خود را بر حوزه اشتغال زایی و حمایت از شرکت ها بیشتر کند.
ما اروپا در آستانه فقر قرار دارد و این حل این مشکل از سطح پارلمان اروپایی فراتر رفته و به سطح شورای دولت های عضو رسیده است. برخی از کشورها به ملت گرایی دست زده اند همچنان که آلمان در نظر دارد دیگر از مردم کشورهای اروپایی حمایت نکند و به حل مشکلات داخلی خود بپردازد. همه اینها از منظر من مغایر با تعهدات پیمان ماستریخت است که کشورهای اروپا را از هم دور می کند.
از همین رو است که امروز بیش از هر زمان دیگری اتحاد کشورهایی چون فرانسه و آلمان باید بیشتر شود.
- اتحادیه اروپا از سالهای گذشته در برابر مشکلات اقتصادی جدی ای قرار دارد این اتحادیه چگونه می خواهد این مشکل را هموار کند؟
مورین-کارتیر: تقویت همکاری های اجتماعی در دست انجام است در مقایسه با حقوق خالص سوئد که برابر با 2800 یورو است و در بلغارستان که برابر با 120یورو در ماه است می بینیم که اختلاف زیادی میان کشورهای جنوب و شرق اروپا وجود دارد.
اروپا به تنهایی نمی تواند فقر و مغایرت های اجتماعی را برطرف کند. هر یک از کشورهای عضو باید راهی برای مصالحه با هم پیمانانشان بیابند که در سطح تضمین حقوق کافی، بهداشت، کار و داشتن سرپناه باشد. اروپا پیش بینی کرده است در سال 2020 ، 20میلیون فقیر در اتحادیه اروپا باشد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 219177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha