هنر بلیغ ترین پیام رسان مفاهیم دینی است

دبیر اجرایی جشنواره نقاشی قرآنی آیات، گفت: هنر و ابزارهای هنری، بلیغ‎ترین و کاری‎ترین پیام رسان معارف و مفاهیم دینی در بین اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، دبیر اجرایی جشنواره نقاشی قرآنی آیات در ایلام، صبح امروز(5 بهمن) در حاشیه آغاز به کار کارگاه نقاشی این جشنواره در جمع هنرمندان راه یافته به مرحله دوم، اظهار کرد: ابزارهای هنری، یکی از رساترین، بلیغ‎ترین و کاری‎ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام دینی است.


وی، با اشاره به اینکه در قرآن آیات فراوانی در خصوص توجه به زیبایی ها و تدبر در جهان آفرینش وجود دارد، افزود: در همگی این آیات قرآنی خداوند متعال از زیبایی، اتقان و قامت موزون در پدیده‎های این جهان خبر می‎دهد و به نقش هنر، زیبایی، هماهنگی، دلنوازی و صورت‎های زیبا و دلپذیر در مخلوقات خود و ذرات عالم، اشاره می‎ کند.


حجت الاسلام چراغی پور، با بیان اینکه باید از این آیات قرآنی درس گرفته و در کارها و اعمال خود، از هنر و زیبایی و خلق شیوه‎های نو و دلنواز کمک بگیریم، یادآور شد: یکی از شیوه‎های جذب مخاطبین و تأثیرگذاری مطالب، بیان آن‎ها در قالب هنر است.


دبیر اجرایی جشنواره نقاشی قرآنی آیات، تصریح کرد: در تعالیم انبیاء الهی، کتاب‎های آسمانی و آموز‎ش‎های دینی، برای پیام رسانی بیشتر و تأثیر تربیتی مؤثرتر ابزار هنر در قالب های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.


وی با اشاره به به این آیه قرآنی که او همان کسی است که هر چه را آفرید، نیکو آفرید، ابراز کرد: میل به زیبایی و استفاده از شیوه‎های مختلف هنری برای جذب بیشتر از امور فطری است که در وجود انسان بوده و این امر نیز به زیبایی در آبات قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.


حجت الاسلام چراغی پور، به برگزاری نخستین جشنواره نقاشی قرآنی آیات در این استان اشاره کرد و افزود: 35 نفر از هنرمندان برگزیده مرحله اول جشنواره قرآنی شفق به مرحله دوم و بخش کارگاهی و نمایشگاهی این جشنواره راه یافته اند که در مدت 4 روز از پنجم تا نهم بهمن به صورت زنده به تولید آثار نقاشی می پردازند.


دبیر اجرایی جشنواره نقاشی قرآنی آیات در ایلام، با بیان اینکه آثار تولیدی هنرمندان با موضوع انسان در قرآن و قرآن کتاب یبداری خواهد بود، گفت: برگزاری این جشنواره در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، تاثیر به سزایی در توجه نسل جوان و نوجوان به مفاهیم قرآنی و پیوند مبانی قرآن با پیروزی انقلاب خواهد داشت.


وی خاطرنشان کرد: جشنواره نقاشی قرآنی آیات با عنوان شفق به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت این اداره کل در مرکز استان و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.


گفتنی است،کارگاه نقاشی جشنواره ملی آیات(شفق) از امروز با حضور استاد چلیپا در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام آغاز به کار کرده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 220634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha