جشنواره نماز و نیایش مروج فرهنگ دینی توسط هنر است

اسماعیل طبا گفت: جشنواره نماز و نیایش می‌تواند زمینه ساز حرکت‌های بیشتر در حوزه سینما به خصوص موضوعات دینی باشد که باید به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید مرتضی اسماعیل طبا پنجشنبه شب (5 دی) در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین که در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد، گفت: جشنواره نماز و نیایش یک ترکیبی از نیایش و هنر است که توسط هنرمند دین به نمایش در می‌آید.
 

وی بیان داشت: جشنواره نماز و نیایش انسان‌ها را به امر به معروف دعوت کرده و موجب پرورش مسایل دینی در جامعه خواهد شد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه هنر می‌تواند جایگاه بسیار مهمی در راستای ترویج مسایل دینی داشته باشد، گفت: باید از ظرفیت هنرمندان در این زمینه نهایت استفاده را کرد، زیرا این هنرمندان می‌توانند با ابزار هنر، دین را به مخاطبان ارائه کنند.
 

اسماعیل طبا تصریح کرد: همچنین جشنواره نماز و نیایش موجب می‌شود تا استعدادهای درخشان در جامعه شکوفا شود و هنر دینی ارائه گردد.
 

وی با اشاره به پنجمین دوره جشنواره نماز و نیایش گفت: امسال آثار رسیده به این جشنواره از نظر کمی و کیفی رشد داشته است که نشان دهنده آثار مثبت این جشنواره در دوره‌های مختلف بوده است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: آثار ارسال شده به جشنواره از نظر کیفی 75 درصد رشد داشته است و هزار و 541 اثر در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به جشنواره ارائه شده است.
 

اسماعیل طبا بیان داشت: به منظور اینکه آثار به درستی داوری شود، از داوران قوی استفاده کردیم که در این زمینه نیز داوران تلاش‌های بسیاری انجام دادند.
 

وی به برگزاری نمایشگاه عکس در این جشنواره اشاره کرد و گفت: به منظور به نمایش گذاشتن آثار ارسالی نمایشگاه عکسی نیز در سطح استان دایر شد که از این نمایشگاه نیز استقبال خوبی به عمل آمد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به استفاده از آثار در بخش بین الملل گفت: امسال برای نخستین بار در این حوزه نیز با کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم که آثار خوبی ارسال شد اما باید در این زمینه فعالیت بیشتری شود.
 

اسماعیل طبا تاکید کرد: جشنواره نماز و نیایش می‌تواند زمینه ساز حرکت‌های بیشتر در حوزه سینما به خصوص موضوعات دینی باشد که باید به آن توجه بیشتری شود.
 

وی عنوان داشت: در استان قم هنرمندان بسیار توانمند و ارزشمندی حضور دارند که باید از آنها استفاده کرد و استعدادهای آنها کشف شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 220739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha