بیش از 90 درصد جمعیت استان همدان، باسواد هستند

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان، از باسوادی بیش از 90 درصد جامعه این استان در مقاطع سنی 10 تا 49 سال خبر داد.

علی اکبر قربانی توانا، معاون نهضت سواد آموزی استان همدان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: سازمان نهضت سواد آموزی استان همدان، طی سال جاری بیش از 25 هزار نفر از بی سوادان و کم سوادان روستاها و شهرهای این استان را تحت پوشش کلاس های سواد آموزی قرار داده است.


وی با اشاره به برگزاری کلاس ها در قالب سه بخش، اضافه کرد: این کلاس ها در تمامی 9 شهرستان همدان در گره سنی 10 تا 49 سال و در پایه های مقدماتی، تکمیلی و پایانی برگزار می شود.


قربانی توانا، با تاکید بر عملکرد خوب این استان در باسوادی روستاییان، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 33 هزار نفر از مردم استان همدان در کلاس های برگزار شده سواد آموزی شرکت کرده اند.
 

معاون سازمان نهضت سواد آموزی همدان گفت: در این کلاس ها علاوه بر آموزش های علمی، برنامه های فرهنگی و مذهبی با رویکرد تبیین ارزش های اسلامی برگزار می شود.


قربانی توانا، با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جامعه استان در مقاطع سنی 10 تا 49 سال باسواد هستند، اضافه کرد: برگزاری کلاس های مهارت زندگی، کلاس های آشنایی با مفاهیم قرآنی و احکام شرعی از جمله برنامه های فرهنگی این سازمان است.


وی، با بیان اینکه جشن شکرگذاری باسوادی گروه مقدماتی و تکمیلی در مقاطع سنی ذکر شده تمامی روستاهای شهرستان های رزن و تویسرکان اجرا شده است، تصریح کرد: تا کنون بیش از 600 روستای این استان جشن شکرگزاری ریشه کنی 97 درصدی را برپا کرده اند.


پایان پیام/

کد خبر 22181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha