حضور هنرمندان زندانی و کودکان استثنایی در نمایشگاه صنایع دستی اراک

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از حضور هنرمندان زندانی و کودکان استثنایی استان مرکزی در نمایشگاه صنایع دستی اراک خبر داد.

مجتبی رضوانی٬ مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با علام این خبر گفت: این نمایشگاه در آستانه سالروز مبعث حضرت رسول (ص) و هفته وحدت در نگارخانه استاد واشقانی اراک گشایش یافت.


وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی بیش از 80 مددجوی زندان های استان مرکزی وکودکان استثنایی به نمایش گذاشته شد٬ ادامه داد: این آثار شامل 30 رشته و در قالب 200 اثردر معرض دید عموم گذاشته شده است.


مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی افزود: مددجویان در دوره محکومیت نیز با تولید مصنوعات هنری و دستی برای کمک به معیشت خانواده تلاش می کنند.


رضوانی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه که برای فروش آثار هنری مددجویان و با هدف حمایت از خانواده زندانیان بر پا شده است.


وی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی مددجویان در رشته های معرق، منبت، رودوزی های سنتی، عروسک سازی، سرمه دوزی و منجوق دوزی، میناکاری، چلنگری، سفالگری، فرش و گلیم و انواع دست بافته ها به نمایش درآمده است.


مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی در پایان تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های هنرمندان زندانی و بچه های استثنایی در ایام الله دهه مبارک فجر در نگارخانه زنده یاد استاد فتحعلی واشقانی فراهانی به مدت یک هفته دایر خواهد بود.


پایان پیام/


 

کد خبر 222345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha