زنگ انقلاب در مدارس یزد نواخته شد

زنگ انقلاب در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی ناحیه 2 یزد در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مسئولان استانی، فرهنگیان و دانش آموزان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام ( ره )، یک تحول بزرگ تاریخی بود که مردم و جامعه را به مسیر و هدف اصلی خود بازگرداند.

آیت الله ناصری با یادآوری هدف و مسیر اصلی انسان در جریان زندگی و طی طریق کمال، خاطر نشان کرد: دنیای مادی امروز با فراموشی هدف زندگی از هدف غایی خلقت غافل مانده است.

وی هدف از رسالت انبیا و اولیای الهی را راهنمایی و هدایت بشر و یادآوری غایت و مسیر زندگی انسان ها دانست و اظهار داشت: هر وقت انسان ها از مسیر اصلی منحرف شدند، این اولیای الهی بودند که برای اصلاح مسیر و هدایت جامعه قدم پیش گذاشتند.

امام جمعه یزد، قیام و انقلاب اسلامی را در راستای مبارزه با انحرافی که طاغوت و طاغوتیان در جامعه ایجاد کرده بودند دانست و افزود: امام با قاطعیت خواستار برچیده شدن حکومت طاغوت و استقرار نظام اسلامی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان با ذکر خاطراتی از ایام انقلاب و جریانات بازگشت حضرت امام ( ره ) به ایران اسلامی گفت: حضرت امام با ایستادگی و دقت نظر به تکلیف خود عمل نمود و بعد از فرار شاه، همواره اصرار داشت که هر چه زودتر در ایران و در کنار مردم حضور داشته باشد.

آیت الله ناصری دانش آموزان را به بصیرتی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری می باشد توصیه کرد و از دانش آموزان خواست با زندگی عالمانه، آگاهانه، شناخت هدف و برنامه ریزی، لحظه لحظه عمر خود را به سوی هدف متعالی پیش ببرند.

محمد کاظم رحیمی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با تبریک ایام الله فجر و سالروز بازگشت حضرت امام ( ره ) به میهن اسلامی، اظهار داشت: دهه فجر زمان یادآوری خاطرات انقلاب است، ما در دستگاه تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم تا این نظام مقدس را که به عنوان امانتی مقدس در دست ماست پیش ببریم و به نسل های بعد منتقل کنیم.

رحیمی نژاد از زنگ انقلاب به عنوان آغاز برنامه های گرامیداشت فجر انقلاب در مدارس یاد کرد و اضافه نمود: دانش آموزان استان با اجرای بیش از 34 عنوان برنامه در مدارس خود ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی می دارند.

تجلیل از دانش آموزان مخترع و مبتکر، قرائت پیمان نامه و اجرای سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، برنامه های گرامیداشت دهه فجر در نزدیک به 2 هزار مدرسه استان یزد با نواختن زنگ انقلاب توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد آغاز شد.

پایان پیام/

کد خبر 222770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha