جبهه روحانیون لیبی در مقابل قذافی

علمای اسلامی لیبی از همه مسلمانان جهان خواستند تا برای پایین کشیدن رهبر دیکتاتور لیبی از قدرت با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی گسترش ناآرامی ها در لیبی و اعتراض های مردمی علیه "معمر قذافی" رهبر دیکتاتور این کشور، علمای اسلامی لیبی با صدور یک فتوا از همه مسلمانان جهان درخواست کردند که در اعتراض به قذافی با مردم لیبی همصدا و همراه شوند.

اتحادیه علمای آزاد لیبی که گروهی متشکل از 50 واعظ و عالم اسلامی لیست تاکید کردند: همه مسلمانان باید برای سقوط دیکتاتوری معمر قذافی که 41 سال در قدرت باقی مانده است، به پا خیزند.

نماینده دائم لیبی در اتحادیه عرب که پس از سرکوب بی رحمانه معترضان از سوی نیروهای امنیتی از مقام خود استعفا داد و از ادامه کار در دولت این کشور امتناع کرد درباره اوضاع بحرانی لیبی و تلاش برای مهار کردن قدرت رهبر این کشور گفت: تعداد زیادی از سران قبیله های مختلف به منظور بررسی اوضاع و توافق برای پایین کشیدن قذافی از قدرت و پایان دادن به حکومت دیکتاتوری او گردهم جمع خواهند شد.

بنابرگزارش الجزیره منابع پزشکی لیبی از کشته شدن 61 نفر تنها در اعتراضات روز گذشته در شهر طرابلس خبر داده اند .

گسترش بحران در لیبی موجب شده است تا شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز سه شنبه 3 اسفند نشست فوری برای بررسی اوضاع این کشور برگزار کند.

امروز همچنین کشورهای عضو اتحادیه عرب نیز با برگزاری یک نشست فوری اوضاع کنونی لیبی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

هدف از برگزاری این نشست اعمال فشار بر دولت لیبی به منظور دست کشیدن از کشتار مردم بی گناه این کشور است که برای دست یافتن به حقوق خود دست به انجام اعتراض های مسالمت آمیز زده اند.

پایان پیام/
 

کد خبر 22308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha