غرب برای مبارزه با انقلاب علوم انسانی را هدف گرفت

انقلاب در عصری به وقوع پیوست که تلاش غرب بر آن بود تا جوامع اسلامی را تحت سلطه بگیرد، لذا برای وصل به این مسئله با یک سلسله اندیشه های ویران گر به ویژه در حوزه علوم انسانی وارد شد.

حجت الاسلام والملسمین سیداحمد رهنمایی، دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی بر جامعه و جوانان گفت: انقلاب غیرت دینی را در میان مردم بیدار کرد، موضوعی که درست در مقابل نقطه اندیشه های غربی قرار داشت. 

وی ادامه داد:  انقلاب در عصری به ظهور پیوست که تمام اهتمام و تلاش غرب بر آن بود که بتواند جوامع اسلامی ریز و درشت را ذیل سیطره و سلطه قدرت خود قرار دهد و استعمارشان کند، لذا برای وصل به این مسئله با یک سلسله اندیشه های ویران گر وارد شدند. 

حجت الاسلام رهنمایی تصریح کرد: غرب با سلسله ای از اندیشه های ویرانگر کار خود را آغاز کرد، اما وقوع انقلاب اسلامی سدی عظیم در برابر اهداف آنان شد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: غربی ها تمامی لوازم خود را به کار بستند تا بتوانند این اندیشه ها را به جامعه تحمیل کنند و در این راستا به صورت نرم افزاری به عرصه وارد شدند و علوم انسانی را نشانه رفتند تا بگویند خدا و قیامتی در کار نیست؛ اما می دانستند اگر صراحتا بگویند از مرز عبور نکرده، توسط مردم رانده می شوند لذا به تعبیر روان شناسان غربی از طریق "پیام مرموز" دست به کار شدند و به قول خودمان زیرآبی رفته و مسیر خزنده ای را انتخاب کردند.

 وی با اشاره به فتنه سال 88 عنوان کرد: در بازجویی هایی که در سال 88 صورت گرفت، سران فتنه چنین عنوان کرده بودند که تمامی تلاش شان برآن بود تا از طریق علوم انسانی بتوانند افکارشان را گسترش دهند، و همان طور که همه می دانیم پاشنه آشیل ما و غرب همین علوم انسانی است، اما بستگی دارد در این مصاف کدامیک آموزه هایمان را  به علوم انسانی تزریق کنیم، ما مسلمانان باید آموزه های ایمان اسلامی را به این علوم وارد کنیم تا از واردات اندیشه های غیر بومی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام رهنمایی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، ایران و دیگر ملت های مسلمان تحت سلطه مستقیم و غیرمستقیم استعمار بودند، گفت: بعد از وقوع انقلاب بسیاری از ملت های مسلمان بیدار شده و پی به اسارت اندیشه خود توسط غرب بردند. 

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب گسترش اندیشه های اسلام در جهان شد، تصریح کرد: وقتی جامعه بحرانی غرب را مورد بررسی قرار می دهیم، می بینیم تعدادی از جوانان که تحصیلات دانشگاهی نیز دارند به اسلام تشرف یافته و سبک زندگی اسلامی را برای خود انتخاب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: موارد یاد شده در راستای ترویج اندیشه های اسلام ناب توسط انقلاب اسلامی ایران بود، چرا که بعد از وقوع انقلاب بود که بسیاری از مسلمانان خوش غیرت و جهادگر افکار اسلام را  به تاسی از امام خمینی(ره)، شاگرد ایشان شهید مطهری و اندیشمندانی چون علامه جوادی آملی به جهانیان معرفی کردند.

پایان پیام/

کد خبر 223939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha