بهره برداری از 39طرح اشتغالزایی کمیته امداد گچساران

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران از بهره برداری 39 طرح اشتغالزایی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 310 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، امراله فروزنده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران ظهرامروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، گفت: گرامیداشت روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب یادآوری و انتقال آرمان‌ ها و ارزش ‌های انقلاب به نسل‌ های جدید می‌ شود.


فروزنده در ادامه توانمندسازی و اشتغال خانواده های تحت حمایت را اساسی ترین سیاست کمیته امداد دانست و افزود: به همین منظور با استفاده از ظرفیت های موجود هر منطقه و توان مددجویان جهت اجرای طرح، زمینه اشتغال مددجویان به منظور رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی فراهم می شود.


وی اظهار داشت: در همین راستا و در دی ماه سال جاری تعداد 39 طرح اشتغالزایی در زمینه های کشاورزی، دامداری، فنی صنعتی و خدماتی توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد درشهرستان اجرایی شد.


این مسئول حمایتی شهرستان گچساران اعتبار اجرای این طرح ها را بالغ بر سه میلیارد و 310 میلیون ریال عنوان کرد که بصورت تسهیلات از سوی بانک های عامل به مددجویان پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه وام های اشتغالزایی به عنوان راهکار مهمی برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می شود، تصریح کرد: وام های اشتغالزایی جهت توانمندسازی مددجویان پرداخت می گردد و امید است با این طرح ها افراد تحت حمایت به خودکفایی و استقلال برسند و از گردونه حمایت کمیته امداد خارج شوند.

 

فروزنده در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاحیه مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد این شهرستان اشاره و افزود: این مجتمع در راستای اسکان و رفاه حال دانش ‌آموزان و دانشجویان بی ‌بضاعت زیر پوشش کمیته امداد ساخته شده که سه روز قبل رسما افتتاح شد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران از رایگان بودن امکانات و تجهیزات این مجتمع از جمله پذیرایی، سرویس و خدمات‌ دهی در بخش ‌های مختلف برای دانش ‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش خبر داد و بیان کرد: دانش‌ آموزان روستایی در اولویت استفاده از این مجتمع قرار دارند.

 

فروزنده گفت: این مجتمع با مساحت سه هزار و 400 مترمربع و زیربنای 913 مترمربع دارای دو طبقه بوده و با 12 اتاق، دو خوابگاه بزرگ، آشپزخانه، سرویس ‌های بهداشتی و حمام ظرفیتی افزون بر 60 نفر دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 225796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha