پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد افتتاح شد

پردیس های شهیدان پاک نژاد و فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان در یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این مراسم با اشاره به هدف خلقت که همانا رسیدن به قرب الهی است، گفت: اصل حرکت معلمی تربیت است و معلمان وظیفه دارند مسیر کمال را به دانش آموزان نشان دهند و تا تزکیه صورت نگیرد، تعلیم نمی تواند راهگشای انسان باشد.

آیت الله ناصری سردرگمی و پوچی و بی هدفی را ویژگی دنیای مادی غرب دانست و افزود: خلقت جهان و انسان بیهوده نیست بلکه هستی با نظم و نظامی خاص، در خدمت انسان است تا راه را برای هدایت و کمال او هموار نماید.

امام جمعه یزد، ایجاد دانشگاه فرهنگیان را یک حرکت عظیم برای تربیت معلمانی متعهد، مومن، مقید، آگاه و دلسوز در جمهوری اسلامی دانست و از دانشجویان خواست با تقویت ارتباط با خدا، رشد عقلانی و بالا بردن توان علمی برای کسب فضایل معلمی تلاش کنند تا بتوانند نسل آینده را مطابق تعالیم اسلام و طراز جمهوری اسلامی تربیت کنند.

محمدرضا فلاح زاده، استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان محل تربیت معلمان انقلابی، مجاهد و مجاهدپرور است که با برخورداری از دیانت و سیاست اسلامی در مسیر ولایت فقیه، معلمانی را تربیت می کند که بتوانند دانش آموزان فردا را به خوبی پرورش دهند.

 فلاح زاده، دانشجویان را به تقویت ایمان، عمل صالح و فراگیری اسلام و دستورات آن سفارش کرد و از دانشجو و  معلمان خواست خود را به لباس تقوی، تواضع و اخلاق نیکو آراسته کنند.

وی با تجلیل از شهدای انقلاب به ویژه شهدای معلم و شهیدان پاک نژاد، از مسئولان خواست نام پردیس شهید پاک نژاد را به شهیدان پاک نژاد تغییر دهند.

استاندار یزد، حماسه مردم در یوم الله 22 بهمن را ستود و آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان را تبریک گفت و برای 700 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان یزد آرزوی موفقیت نمود.


احمد شیرزاد، رئیس پردیس شهید پاک نژاد دانشگاه فرهنگیان یزد از تحصیل 700 دانشجو معلم در 9 رشته کارشناسی پیوسته در این دو پردیس خبر داد و افزود: 500 نفر از معلمان نیز در رشته های ناپیوسته این دانشگاه تحصیل می کنند.

 شیرزاد، دانشگاه فرهنگیان را صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر دانست و اضافه کرد:  تربیت معلم از محورهای توسعه پایدار هر کشور است که می تواند اسباب عاقبت بخیری نسل آینده را فراهم نماید.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 227675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha