آیت‌الله مجتبی تهرانی ثابت کردمی‌توان اخلاق رابه قرآن وروایت منتهی کرد

آیت‌الله استادی در مراسم چهلمین روز درگذشت عالم فقید آیت‌الله تهرانی گفت: ایشان اثبات کرد که می‌توان اخلاق را منتهی به قرآن و روایت کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت‌الله استادی، در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت عالم ربانی آیت‌الله مجتبی تهرانی در مسجد جامع بازار با اشاره به لزوم برگزاری مراسم‌های ختم و چهلم برای درگذشتگان و تأثیرات آن برای بازماندگان گفت: در حال حاضر فرصت مناسبی است تا افراد دست مستمندان و کسانی که محتاج به درآمدهای روزمره خود هستند با توجه به نزدیکی عید بهترین فرصت است تا با کمک به آنان مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی در ثواب این کار خیر شریک گردانیم. همچنین یکی از بهترین کارها برای زندگی اخروی ما انسان‌ها کمک به دیگران بوده و با توجه به اینکه بسیاری از عبادات ما کیفیت لازم را ندارند لذا باید کارهایی انجام دهیم تا با تکیه بر آن مایه سعادتمندی در دنیای آخرت گردد.

وی با اشاره به تأکید اسلام بر علم‌آموزی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به فراگیری علم بسیار اهمیت می‌دهد، یکی از دلایل حقانیت دین اسلام همین امر بوده که از باسوادشدن مسلمانان نمی‌هراسد، هر مکتبی که از افراد می‌خواهد تا به دنبال سوادآموزی نروند نشان از ضعف آن بوده در حالی که دین اسلام زبان گفت‌وگو است زیرا از خود خاطرجمع است.

آیت‌الله استادی با اشاره به درجات مختلف علم از نظر دین اسلام تصریح کرد: علمی که بسیار به آن سفارش شده دانش دینی بوده یعنی آن علمی که متعلم آن را به خدا، پیامبر اسلام و سیره اهل بیت (ع) آشنا کند و انسان را به سلامت قلب و دل راهنمایی نماید. همچنین علم دین که انسان به دنبال آن رفته باید حاصل ثمراتی باشد وگرنه گاهی موجب زیان‌دادن هم می‌گردد.

 

وی با اشاره به ثمرات مختلف اشاره شده در روایات ما در خصوص علم دینی اظهار کرد: اخلاص در عمل میل دادن انسان‌ها به سوی زهد، پارسایی، ساده‌زیستی و تقوا که موجب تأثیرگذاری سخنان بر مردم می‌گردد همگی از ثمرات کسب علم دینی است.

استادی عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی کسی بود که از ثمرات علم حقیقی دین به خوبی بهره‌مند بود تا جایی که سخنان ایشان که از جان برمی‌آمد در وجود افراد تأثیر می‌گذاشت و این علما هستند که دین مردم مدیون آنان بوده و افراد جامعه به عینه شاهد دین‌داری حقیقی از سوی آنان هستند.

وی با اشاره به مراتب بعد از رسیدن به کسب علوم دینی تصریح کرد: هر عالمی پس از کسب علوم حقیقی دینی باید احساس وظیفه کند تا علاوه بر تعالی و رشد خود این علوم را به دیگران منتقل سازد و مردم را انظار کند که یکی از توفیقات مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی این بود که مشی‌اش برای دیگران آموزنده بود.

آیت‌الله استادی افزود: فقیهی که دین را یاد مردم می‌دهد می‌تواند شیطان را نابود سازد و آیت‌الله مجتبی تهرانی عمری مردم را با خدا آشنا کرد.

وی با اشاره به خواسته علما از ما انسان‌ها خاطرنشان کرد: قطعا امثال آیت‌الله مجتبی تهرانی با توجه به منویات و تلاش‌هایی که در جهاد علم الهی داشتند از مردم می‌خواستند تا متدین بوده و از خیانت، بی‌انصافی پرهیز کنند. همچنین زندگی پاک را سرلوحه خود قرار دهند و بخصوص کسانی که پای منبر ایشان بودند حجت بر آنان تمام شده است تا هیچ‌وقت به راه کج نروند و اگر این‌طور شد موجب نارضایتی آن عالم را فراهم می‌سازد.

پایان پیام/


 

کد خبر 228280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha