محکوم کردن مبانی فکری وهابیت تنها در کنج کتابخانه‌ها کافی نیست

آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنایت های فرقه وهابیت تاکید کرد: برای مبارزه با این فرقه تقویت بنیان‌ تبلیغاتی و استفاده از ابزار روز اطلاع‌ رسانی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام قاضی عسگر، رییس بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه ایمان در حب و بغض خلاصه می‌شود، گفت: بحث تولی وتبری از مسایل مهم دین اسلام است و بنابر این نباید تنها به حب توجه داشت بلکه بغض نسبت به دشمنان نیز از موضوعات مهم معارف اسلامی و مدیریت رفتار دینی است.

 

وی تصریح کرد: تمام آیات قرآن با بیان رحمت پروردگار آغاز می شود و تنها یک سوره است که این خصوصیت را ندارد و به برائت از مشرکان اختصاص یافته است و آیات آن نیز نشان می‌دهد که در رفتار دینی ابراز بیزاری از عمل مشرکان چه جایگاه و اهمیتی دارد.

 

آیت الله نوری همدانی با اشره به اهمیت و جایگاه حج، فضای کلی حج در سال‌های اخیر را نسبت به گذشته بسیار اثرگذار توصیف کرد و گفت: این میراث ابراهیمی مجالی برای تقویت رحمت میان مسلمانان و ابراز برائت از مشرکان است.

 

وی با تاکید بر فتنه انگیزی وهابیت به نام اسلام در جهان، اذعان داشت: این فرقه به جای مبارزه با کفار تمام تلاش خود را برای از بین بردن شیعیان در سراسر جهان به کار گرفته است، وهابیت نوکری آمریکا را خلاف اسلام نمی‌داند اما توسل شیعیان به امامان خود را شرک تلقی می‌کند.

 

این مرجع تقلید محکوم کردن مبانی فکری وهابیت تنها در کنج کتابخانه‌ها را کافی ندانست و گفت: برای مبارزه با این فرقه تقویت بنیان‌ تبلیغاتی و استفاده از ابزار روز اطلاع‌رسانی ضروری است، امروز باید با افزایش قدرت اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی خود با تبلیغات مسموم آنها مبارزه کنیم.

 

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروزقدرت تبلیغاتی غرب نیز در اختیار وهابیت قرار گرفته است، تصریح کرد: غرب با رسانه‌های خود حرکت‌های شیعه در سراسر جهان را شورش‌هایی بی‌ثمر نشان می‌دهد اما سرکوب و خشونت‌ وهابیت را در کشورهای مختلف توجیه می‌کند و با این اقدامات خود توانسته است بخشی از حرکت‌های بیداری اسلامی را نیز به انحراف بکشانند و این هدف را به طور جدی دنبال می‌کند.

 

وی در بخشی از سخنان خود برلزوم وحدت داخلی تاکید کرد و اذعان داشت: وحدت داخلی یکی از ابزارهای مهم در راه مبارزه با توطئه‌های دشمنان است و اگر در میان خود به اختلاف دامن بزنیم هیچ‌گاه نمی‌توانیم با دشمن خارجی وارد مبارزه شویم.
 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نی در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج پرداخت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملت های مسلمان جهان به جمهوری اسلامی ایران به عنوان پناه و پشتیبان نگاه می کنند، تصریح کرد: آنها مسایل داخلی ما را دنبال می کنند و هرگاه خطری کشور ما را تهدید کند نگران می شوند.


حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به کشتار و آزار شیعیان در کشورهای لیبی، اندونزی و سایر کشورها، ابراز داشت: باید در دفاع از تشیع حرکتی صورت گیرد تا آنها بفهمند که ما طالب وحدت هستیم، همان گونه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید دارند.


وی با تاکید بر اینکه ما در بعثه به دنبال تحول روحی و اخلاقی مردم در موسم حج هستیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با بهره گیری از روحانیان کارآزموده در این زمینه موفق تر عمل کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 228548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha