دو برابر شدن اراضی پایاب کشاورزی با مهار آبهای سطحی

مدیر کل جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه دو عنصر حیاتی در کشاورزی آب و خاک است، گفت: اگر 72 درصد از آبهای سطحی استان مهار شود اراضی پایاب کشاورزی استان دو برابر افزایش خواهد یافت.

عادل عبدایمانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار شبستان در اردبیل اظهار داشت: تاکنون 69 طرح تامین آب در قالب سدهای معیشتی اجرا شده و ادامه آن در 28 سد دیگر نیز اجرایی خواهد شد.


وی با یادآوری احداث شبکه های آبیاری در 56 هزار و 475 هکتار، اضافه کرد: 13 هزار و 894 هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به شبکه آبیاری تحت فشار است.


عبدایمانی با بیان اینکه نزدیک به شش هزار و 403 میلیارد ریال اعتبار با رشد 73 درصدی برای طرحهای تامین آب کشاورزی استان هزینه شده است، گفت: در سال جاری مجموع تولیدات کشاورزی استان به رقمی بالغ بر 3.7 میلیون تن رسیده که روند کشت برخی محصولات همچنان ادامه دارد.


مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این مطلب که امسال نزدیک به سه میلیون تن فرآورده های زراعی و بیش از سه هزار تن محصولات باغی در اردبیل تولید شده است، تصریح کرد: این میزان از مجموع 783 هزار و 84 هکتار اراضی زیر کشت به دست آمده است و از این میزان 222 هزار و 850 هکتار اراضی آبی، 523 هزار و 464 هکتار اراضی دیم و 36 هزار و 762 هکتار باغات میوه است.


وی اظهار داشت: استان اردبیل هم اکنون رتبه اول و دوم تولید سیب زمینی، رتبه دوم تولید عدس، رتبه دوم تولید سویا، رتبه چهارم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند و رتبه هفتم تولید حبوبات در کشور را دارا است.


مدیر کل جهاد کشاورزی استان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: علاوه بر این در حال حاضر 100 درصد چغندر بذری و 75 درصد ذرت بذری کشور در اردبیل تولید می شود و سهم ارزش افزوده کشاورزی استان در تولید ناخالص داخلی 28 درصد است.


پایان پیام/
 

کد خبر 228619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha