245هزار هکتار گندم در استان اردبیل کشت شده است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال جاری 245هزار هکتار گندم در سطح استان اردبیل کشت شده است که از این مقدار 175هزار هکتار گندم دیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، عادل عبدایمانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، صبح امروز(13آذر) در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیر اظهار داشت: استفاده از بذر با کیفیت بالا، ارتقاء سطح دانش فنی کشاورزان، پایین آوردن سطح استفاده از سموم برای از بین بردن آفت محصولات کشاورزی و حذف بروکراسی های اضافی و آسان کردن تحویل تسهیل نهاده های زراعی از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی استان در حمایت از بخش کشاورزی است.


وی نهادینه کردن کشت صنعتی با ایجاد اهرم های تشویق برای کشت مکانیزه را از دیگر برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان اردبیل دانست و گفت: 200پروژه عمرانی در راستای تقویت و افزایش بهره وری حوزه کشاورزی استان با اعتبار بالغ بر 2هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.


عبدایمانی با بیان اینکه در سالجاری 245هزار هکتار گندم در سطح استان اردبیل کشت شده است که از این مقدار 175هزار هکتار گندم دیم و مابقی کشت گندم آبی است، افزود: در زمینه کشت جو در استان نیز باید گفت که تا کنون 83 هزار هکتار جو آبی و دیم در سطح استان کشت شده است.


کشاورزان استان نسبت به بیمه محصولات گندم و جو خود اقدام  کنند


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت بیمه محصولات جو و گندم از طرف زارعان استان، بیان داشت: کشاورزان استان نسبت به بیمه محصولات گندم و جو اقدام خود کنند تا در صورت به وجود آمدن حوادث مختلف با بحران مالی مواجه نشوند.


پاکدل، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این جلسه به ارائه گزارش از عملکرد این اداره کل پرداخت و افزود: در استان اردبیل 63 هزار و 153هکتار جنگل و یک میلیون و 78 هزار هکتار اراضی ملی و یک میلیون و 15 هزار هکتار مرتع وجود دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 319795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha