نخستین ‌جشنواره ‌ملی رسانه‌های قرآنی برگزار می شود

جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های قرآنی در سال جاری توسط اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تهران، معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات این جشنواره گفت: طبق فراخوان اعلام شده از طریق رسانه‌ها و مطبوعات تا روز 12بهمن ماه سال جاری اهالی رسانه، خبرنگاران و نویسندگان فعال مطبوعات فرصت داشتند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و با اتمام مهلت ارسال در12بهمن ماه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره به 30 هزار و 316 اثر رسید.

 

محمد صادق افراسیابی افزود: کار داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره از 23 بهمن ماه آغاز شده که در مورد داوری آثار از اساتید مجرب بهره‌ برده‌ایم.

 

وی اظهار داشت: در تاریخ یک اسفند ماه کار داوری آثار به اتمام می رسد و جشنواره در 19اسفند ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های برجسته قرآنی رسما آغاز می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره امسال ملی بوده و همه آثار شرکت داده شده در جشنواره مربوط به کشور عزیزمان می باشد ولی قراراست طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال آینده جشنواره به صورت بین المللی برگزار گردد.

 

افراسیابی با تشریح جزئیات بیشتری از این جشنواره ادامه داد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی شامل: اشعار، داستان، اخبار، گزارش خبری، گفتگوهای قرآنی است.

 

وی ادامه داد: مقالات، اشعار و تصاویر و اخباری می توانند در جشنواره شرکت داشته باشند که این گونه مطالب را یا به چاپ رسانده باشند و یا در یک سایت دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد باشد منتشر کرده باشند.

 

افراسیابی اعلام کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آثار خوب و قابل توجهی است و از مجموع 30 هزار و 316 اثر دریافتی، 29 هزار و 28 اثر مربوط به تهران و نشریات استان تهران است و یک هزار و 288 اثر هم از مابقی کشور به دستمان رسیده است. از نظر تفکیکی هم در بخش مقاله 2 هزار 846، شعر 38، عکس 10 هزار و 544 و داستان 231، اخبار و گزارش خبری و گفت و گوی قرآنی 16 هزار 366 و سرمقاله و یادداشت 291 اثر را دریافت کرده‌ایم.

 

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: درتاریخ 19 اسفند ماه سال جاری طی انجام مراسمی نو و بدیع شاهد افتتاح جشنواره خواهیم بود. قابل توجه است که تمامی دست اندرکاران جشنواره از قاری و شخصی که اجرای برنامه را برعهده دارد از بین خبرنگاران، دبیران، سردبیران رسانه های کشور انتخاب شده اند. همچنین از یک چهره ماندگار رسانه ای نیز به صورت ویژه تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

وی از برپایی نمایشگاهی درحاشیه جشنواره خبر داد و عنوان کرد در این نمایشگاه دستاوردهای قرآنی، عکس، معرفی موسسات قرآنی و...جهت بازدید شرکت کنندگان جشنواره مهیا می گردد.

 

پایان پیام/

کد خبر 229359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha