وسایل سرکوب انگلیسی در دست مزدوران قذافی

روزنامه دیلی میل تصاویری از زره پوش های ساخت انگلیس را منتشر کرد که نیروهای امنیتی لیبی برای سرکوب معترضان استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امروز، روزی سرنوشت ساز برای آینده لیبی است که در بحرانی خونین پس از قیام مردمی علیه معمر قذافی، دیکتاتور لیبیایی به سر می برد. اخبار حکایت از سقوط شهر های مختلف داردو معترضان روز گذشته کنترل زواره و زاویه را در دست گرفته اند.
آنچه مسلم است این است که قذافی اکنون حمایت برخی قبایل را از دست داده است. قذافی روز گذشته در پیامی تاریخی القاعده و بن لدن را مسئول این شورش ها دانست. این در حالی است که رژیم فعلی از هر روشی برای سرکوب معترضان استفاده می کند و غرب نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم از او در این کار حمایت می کنند.
روزنامه "دیلی میل" تصاویری از زره پوش های ساخت انگلیس را منتشر کرد که نیروهای امنیتی لیبی برای سرکوب معترضان استفاده می کند.رژیم معمر قذافی در سال 2007 قرار دادی به مبلغ پنج میلیون پوند با انگلیس امضا کرده که شامل ماشین های جنگی، لوزام ضد شورش و گازهای اشک آور است.دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اذعان کرده بود که کشورش باحمایت از رژیم هایسرکوب گر نقش مستقیمی در بی ثبات کردن خاور میانه داشته است.
بنا به گزارش روزنامه ا ب ث، وی تاکید کرد جنبش های مردمی در خاور میانه نشان داد که انگلیس و آمریکا در حمایت از رژیم های ظالم که ناقض حقوق بشر هستند اشتباه کرده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 22965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha