دعوت قرائتی از نمایندگان اصناف برای مشارکت در ساخت مساجد

حجت‌الاسلام قرائتی از نمایندگان اصناف و بازاریان برای مشارکت در ساخت مساجد دعوت کرد و گفت: بعد از گذشت سال ها هنوز با کمبود مسجد روبرو هستیم. <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، شب گذشته 30 بهمن‌ماه در سومین آئین تجلیل از اصناف و بازاریان که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد بر اهمیت ساخت مساجد در شهر تأکید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود گذشت سه سال از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فع کمبود مسجد، هنوز نتوانسته‌ایم به این فرمان به درستی جامعه عمل بپوشانیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اجلاس نماز فرمودند: «نخستین مطلب مهم، بنای مسجد و حضور روحانی شایسته در آن است. هم‌اکنون با وجود ده‌ها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرک‌ها و مجتمع‌های ساختمانی خالی است. دسترسی آسان به مسجد، نیاز ضروری مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است». 

 

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه اولین نقطه در کره زمین کعبه بوده است، به اهمیت ساخت مساجد اشاره و از اصناف و بازایان خواست تا نسبت به ساخت مساجد در شهر مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

وی از اصناف و بازاریان خواست تا با همکاری بیشتر با قرارگاه خاتم که پروژه‌های بزرگی را در دست اجرا دارند و نسبت به ساخت مساجد نیز اقدامات مهمی انجام داده‌اند، داشته باشند چرا که این مرکز می‌تواند از لحاظ تأمین نیرو مساعدت‌های مفیدی نیز داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام با اشاره به اهمیت فریضه نماز خاطر نشالن کرد تمام کمالات در نماز جمع شده است ولی اگر رزق انسان حلال نباشد نمازش قبول نیست. در قرآن کریم نیز نماز بارها در کنار زکات بیان شده است.
پایان پیام/
 

 

کد خبر 229983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha