اولین نماز جمعه بدون قذافی برگزار شد

امام جمعه بن قاضی در اولین نماز جمعه بدون تسلط حکومت قذافی تاکید کرد که مردم لیبی خواهان انقلاب صلح هستند اما قذافی می خواهد آن را به انقلاب خونین تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مردم لیبی که پس از 41 سال تحمل حکومت زور توانستند با الهام از قیامهای مردمی کشورهای عربی فریاد آزادی خواهی خود را علیه ظلم و جور را به صدا دربیاورند برای اولین بار نماز جمعه خود را در بن قاضی و بدون تسلط معمر قذافی رهبر دیکتاتور لیبی به جای آوردند.

حدود هشت هزار نفر از مردم لیبی برای ادای اولین نماز جمعه آزادانه خود دور هم جمع شدند و سالم جابر امام جمعه بن قاضی در کنار تابوت های سه تن از کشته شدگان در روزهای اخیر خطبه خواند.

جابر خطاب به جمعیت نمازگزار گفت: تحت حکومت قذافی جهان به سوی تنفر از مردم لیبی پیش می رفت.

وی افزود: همه مردم جهان ما را تروریست هایی می دانستند که میل به تخریب و جنایت داریم اما اکنون ما می خواهیم به آنها بگوییم که اینگونه نیستیم و می خواهیم مانند مرد دیگر زندگی کنیم.

هنگامی که امام جمعه بن قاضی تاکید کرد که مردم شهر طرابلس که هنوز تحت کنترل قذافی است را رها نمی کنند و به هر وسیله ای آن را نیز از چنگال دیکتاتور لیبی در می آورند نمازگزاران فریاد الله اکبر سر دادند.

سالم جابر تصریح کرد: ما خواهان انقلاب سفید هستیم ولی قذافی می خواهد با ریختن خون مردم آن را به انقلاب قرمز تبدیل کند.

بنابرگزارش خبرگزاری فرانسه وی خاطرنشان کرد: این انقلابی است که مردم آن را برپا کرده اند و از حالا هیچ کس جز مردم بر لیبی حکومت نخواهد کرد.

امام جمعه بن قاضی همچنین به آمریکا و اروپا توصیه کرد که از مداخله جویی در امور لیبی بپرهیزند زیرا هیچ نیازی به حضور آنها در این انقلاب مردمی وجود ندارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 23036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha