خبر آزادی امام موسی صدر در لبنان

یک نماینده لبنانی تاکید کرد: در روزهای آینده خبرهای خوشی از بازگشت امام موسی صدر از لیبی به لبنان خبر خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هانی قبیسی، نماینده لبنانی با ابراز امیداواری گفت: خبر های خوبی از بازگشت امام موسی صدر از زندان های لیبی به لبنان خواهیم داد.


قبیسی با محکومیت خشونت و کشتار در لیبی افزود: قذافی مجرم و جنایتکار است و هیچ یک از اقدام جنایتکارانه وی را نمی پذیریم.
وی خاطر نشان کرد: ما شاهد فرو ریختن نظامی هستیم که میلیارد ها دلار انباشته کرده است، درحالی که غزه گرسنه است و در انتظار یک دانه دارو.


این نماینده لبنانی تصریح کرد: درحالی که قدافی جمع آوری اموال را نظاره گر است، ما از خدا می خواهیم او را به سرنوشت مجرمان محلق کند.


قبیسی ادامه داد: هرگز هیچ طاغی یا مجرمی از طایفه فرعون باقی نمی ماند و سقوط خواهند کرد و ملتهای عرب از سایه سیستم های مستبد و حاکمان ستمگر که به سرنوشت ملتهای عربی توجه ندارند و تنها تمایل به انداختن ثروت دارند، آزاد خواهند شد.


نماینده لبنان با احتمال اینکه امام موسی صدر به لبنان بازخواهد گشت، گفت: امام موسی صدر پس از سه دهه زندانی در زندان های قذافی جنایتکار، به لبنان باز می گردد.


بنابر گزارش خبرگزاری براثا، امام موسی صدر به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین، روزنامه نگار لبنانی آگوست 1978 هنگام سفر به لیبی، در این کشور ربوده شد.


مقامات لیبی در آن زمان اعلام کردند: آنها طرابلس را به سمت ایتالیا ترک کردند، اما دادستان ایتالیا پس از پایان تحقیقات در سدال 1981 اعلام کرد که صدر و دوستانش وارد ایتالیا نشده اند.


سید امام موسی صدر در قم متولد شد و سال 1959 به لبنان عزیمت کرد و شورای اعلای اسلامی شیعی را در سال 1967 تاسیس کرد و سپس حرکت مقاومت اسلامی "امل" را در سال 1975 با هدف دفاع از شیعه راه اندازی کرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 23059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام.خبر مسرت بخشي بود.به عنوان يک خبرنگار از خطه باران هاي نقره اي اميدوارم خبر صحت داشته باشد.