قم کانون ارزش ها و سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قم کانون ارزش ها و سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام داود چمانی٬ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی٬ امروز به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ گفت: شهر قم بعد از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) با ورود علنی امام خمینی (ره) به عرصه سیاست وارد مرحله جدیدی شد.


وی افزود: یکی از شخصیت های بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) است که نمونه عالیه و کامله طهارت و پاکی است.


فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: به برکت وجود آن حضرت قم پایگاه بزرگ اندیشه اسلامی و مرکز نشر علوم و معارف اهل بیت(ع)است.


حجت الاسلام چمانی با اشاره به روایت٬ از قم علوم به سایر بلاد منتشر می شود٬ اظهار کرد: عالمان بزرگی از این شهر برخواستند و افتخار جهان اسلام هستند.


وی با اشاره به اینکه آن بزرگوار مورد تکریم و تقدیس چند امام قرار گرفتند٬ اضافه کرد: از جمله صدور زیارت نامه از امام معصوم(ع) برای آن حضرت است٬ که مضامین بلند آن حکایت از مقام عظیم آن بانو دارد.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: وجود مراکز پژوهشی، حضور طلاب خارجی از صد کشور دنیا، تربیت اساتید و مبلغین و تربیت دانشمندانی که با هجرت به دیگر بلاد حوزه علمیه تأسیس کردند همگی نشان دهنده جایگاه قم به خاطر دختر امام موسی کاظم (ع) است.


حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه قلوب صدها میلیون مسلمان و شیعه به ایران اسلامی گره خورده است٬ گفت: قم به عنوان ام القرای جهان اسلام چشم امید مستضعفان و مظلومان دنیا است٬ که تحولات جهان به ویژه در کشورهای اسلامی در طول این 34 سال نشانه آن است.


وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از حوزه علمیه قم و از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) قیام کرد٬ افزود: ایشان فریاد زد و به مدد الهی و ارواح پاک و مطهر معصومین (ع) این کلام مقدس را به پیروزی رساند.


فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امروز شاگرد و خلف صالح امام خمینی (ره) که تربیت یافته حوزه علمیه است سکان دار نظام اسلامی است.


حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه ملت ایران نیز به پای این نظام الهی ایستاده و در برابر ظلم و ستم بیگانه سرخم نکردند٬ تصریح کرد: آرزوی ملت ایران اتصال این قطره به دریائی بیکران انقلاب مهدوی٬ که آن روز اوج شکوفایی و عزت اسلامی و انسانی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 230736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha