فعالیت 10 دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در استان مرکزی

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی از فعالیت 10 دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در این استان خبر داد.

رضا ربیعی٬ مدیر کل بهزیستی استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ گفت: هم ‌اکنون 10 دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در استان فعالیت دارد٬ که فعالیت های غربالگری نوزادان را انجام می دهند.


وی از خرید دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در سه شهر استان در سال آینده خبر داد و افزود: در صورت مشارکت بخش خصوصی سال آینده این تعداد دستگاه به 13 دستگاه افزایش خواهد یافت.


مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای خنداب، تفرش، فراهان، کمیجان و آشتیان فاقد دستگاه سنجش شنوایی هستند٬ که برنامه‌ ریزی به منظور تجهیز سه شهر تفرش، کمیجان و خنداب در دستور کار قرار گرفته است.


ربیعی ادامه داد: در نیمه اول امسال دو هزار و 616 نوزاد در استان تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند که 86 درصد جمعیت نوزادان را شامل می‌شود.


وی با بیان اینکه در شش ماه دوم نیز تاکنون درصد پوشش طرح غربالگری شنوایی 85 درصد بود٬ اضافه کرد: طرح سنجش بینایی کودکان یک تا شش ساله از اول آبان‌ ماه امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پایان از سخنان خود از سنجش بینایی 42 هزار و 614 کودک خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این میزان به 44 هزار نفر افزایش یابد.


پایان پیام/
 

کد خبر 230758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha