دو انفجار تروریستی در محدوده شهرک شهید محلاتی و ولنجک

دکتر مجید شهریاری، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای ملی سزامی صبح امروز در یک اقدام تروریستی به مقام شهادت نائل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امروز ساعت 8 صبح دو انفجار جداگانه دانشمندان هسته ای ایران را مورد هدف قرار داد. طبق گزارشات واصله دکتر مجید شهریاری مدرس دانشگاه شهید بهشتی که عازم دانشگاه بوده است در این حادثه تروریستی شهید شد و دکتر فریدون عباسی و همسرش از دیگر استادان دانشگاه شهید بهشتی از این مهلکه جان سالم به در برده است. تروریست ها با نزدیک شدن به خودروی پژو 405 دکتر شهریاری یک بمب را به خودروی وی چسبانده و سپس از محل متواری شده اند. دکتر عباسی بعد از این اقدام در نزدیکی محدوده دانشگاه سهید بهشتی به همین شیوه مورد سوء قصد قرار گرفته است.
گفتنی است صبح امروز در یک اقدام تروریستی جداگانه، دکتر فریدون دوانی عباسی یکی دیگر از استادان دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی هم هدف اقدام تروریستی قرار گرفت. دکتر عباسی که به همراه همسرش عازم دانشگاه شهید بهشتی بود از این حادثه جان سالم به در برد و هم‌اکنون در بیمارستان تحت مداوای بیمارستان قرار دارد.
دکتر عباسی، استاد نمونه کشوری سال 86، استادیار پایه 20 و معاون اسبق دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی بود. اخبار حاکی از آن است که پزشکان وضعیت عمومی دکتر عباسی و همسرش را مناسب اعلام کرده‌اند.
گفتنی است شهید دکتر شهریاری از اعضای شورای ملی سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) و از مشاوران ایران در این پروژه بود. دکتر علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران نیز که سال گذشته با انفجار بمب در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، نماینده ایران در این پروژه علمی منطقه‌ای بود.
طرح سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) مربوط به بهره‌برداری از یک دستگاه سینکروترون در منطقه است که قرار است با همکاری کشورهای منطقه در کشور اردن راه اندازی شود. سینکروترون، دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقیقات علوم بنیادی، فن‌آوری نانو، زیست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محیط زیست، تهیه داروهای نوین و پزشکی است.
 

کد خبر 2316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha