با سوادی بیش از 70درصد بانوان کردستان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان از باسوادی بیش از 70درصد از بانوان استان در قالب طرح های منسجم نهضت سوادآموزی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، اکبر عظیمی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان دوشنبه شب (7اسفند) در کارگروه امور بانوان و خانواده استان در سنندج، اظهار داشت: قبل از انقلاب حدود 14 درصد بانوان بالای شش سال کردستان باسواد بودند و در سطح روستاهای استان این آمار به کمتر از 12درصد می رسید.


وی افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و علی رغم مشکلات امنیتی و جنگ تحمیلی 8 ساله شاهد نهضتی عظیم در خصوص باسواد کردن بانوان استان بودیم.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: توجه خاص به مناطق روستایی و جذب دختران بازمانده از تحصیل، رفع محرومیت ها، رفع تبعیض های جغرافیایی و جنسیتی همگی زمینه را برای جهشی بزرگ در حوزه باسواد کردن بانوان کردستانی فراهم کرد.


عظیمی افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده هم اکنون بیش از 70درصد بانوان کردستانی باسواد هستند و امید است بر اساس دستورالعمل های اجرایی در قالب برنامه پنجم توسعه شاهد باسواد شدن بانوان زیر 50 سال استان تا پایان این برنامه باشیم.


وی خاطرنشان کرد: در سال 65 بیش از 35هزار نفر از دختران کردستانی از تحصیل بازمانده بودند که خوشبختانه با انسجام و هماهنگی لازم در حوزه آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی هم اکنون می توان اعلام کرد که بازمانده از تحصیل در استان وجود ندارد چرا که برای روستاهای دورافتاده ای که حتی دو نفر دانش آموز دارند نیز معلمانی اعزام می شوند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان به عزم جدی این نهاد برای رفع بی سوادی در استان به ویژه در بین بانوان کردستانی اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از 80درصد از برنامه های سازماندی شده سالانه این نهاد به امور بانوان مرتبط است.


پایان پیام/
 

کد خبر 232283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha