معلولان استان هرمزگان نیازمند توجه جدی هستند

استاندار هرمزگان با بیان اینکه معلولان این استان نیازمند توجه جدی هستند، گفت: شرایط زندگی معلولان در هرمزگان بسیار سخت تر از سایر استان هاست؛ بنابراین باید با یک نگاه ویژه نسبت به رفع نیازهای این قشر اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، ابراهیم عزیزی در دیدار رییس سازمان بهزیستی کشور به همراه معاونین این سازمان با وی در بندرعباس اظهار داشت: فراهم نمودن زیرساخت های شهری به منظور تسهیل در عبور و مرور و اختصاص خوردوی ویژه معلولین در این راستا از اهمیت بالای برخوردار است.


وی، جهت اصلی انقلاب اسلامی را خدمت به محرومین و رسیدگی به نیازمندان جامعه دانست و اذعان کرد: خوشبختانه اقدامات و خدمات بسیار خوبی در این زمینه از سوی سازمان بهزیستی کشور در استان صورت گرفته است.
 

عزیزی، با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم، مهمترین وظیفه سازمان بهزیستی است، تاکید کرد: تلاش شود تا در این خدمت رسانی، شان و جایگاه مردم همچون گذشته حفظ شود چرا که تکریم و احترام به مردم و احترام به حقوق آنان از تعالیم حیات بخش اسلامی و قرآنی است.
 

وی در ادامه از اجرای طرح مهر بهزیستی به منظور رفع مشکلات و کمبودهای اساسی خانواده های نیازمند استان با مشارکت سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: طرح مهر بهزیستی در راستای بهره‌گیری مطلوب‌تر از ظرفیت‌های عظیم استان در جهت تسهیل فرایند توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، ارتقاء سطح شاخصه‌ها و مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تمام حوزه های مرتبط با اقشار نیازمند تحت پوشش بهزیستی اجرا می شود.
 

مقام عالی دولت در استان بیان داشت: در طرح مهر بهزیستی می توان همانند طرح مهر امداد از منابع مالی قبیل بهره گیری از ظرفیت کارکنان نیکوکار شاغل در دستگاه های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و تمامی ظرفیت‌های استان، فراهم کردن زمینه جذب کمک‌ها و مساعدت‌های شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
 

وی خاطر نشان کرد: در طرح مهر بهزیستی مشکل مسکن و مسائل معیشتی خانواده های نیازمند و تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار می گیرد.
 

عزیزی در ادامه به رییس سازمان بهزیستی کشور پیشنهاد داد با استفاده از ظرفیت های استان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، هنرمندان مطرح کشور به منظور اجرای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی به بندرعباس آمده و درآمد حاصل از آن نیز صرف کمک به نیازمندان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی شود.
 

وی با اشاره به حضور بیش از 10 میلیون مسافر در ایام نوروز در استان هرمزگان تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی است که بتوان با اجرای برنامه های مفرح و فرهنگی برای مردم اقدامی هم در راستای رفع نیاز افراد تحت پوشش بهزیستی انجام داد.
 

دکتر هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان، آمادگی خود را برای اجرای هر چه سریعتر طرح مهر بهزیستی اعلام کرد و گفت: استاندار هرمزگان در بحث معلولان نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده اند که جای تقدیر دارد.
 

وی همچنین افزود: در استان هرمزگان فرصت ها و پتانسیل های خوبی وجود دارد که می توان با بهره گیری مناسب از آنها اقدام های موثری را در راستای محرومیت زدایی در حوزه معلولان انجام داد.
 

گفتنی است؛ طرح مهر بهزیستی طرحی است که در ادامه اجراسی موفق طرح مهر امداد، اجرا خواهد شد، این طرح ابتکاری با پیشنهاد استاندار هرمزگان جهت بهره گیری مطلوب‌تر از ظرفیت‌های استان در جهت ارتقاء سطح خدمات رسانی به خانواده های نیازمند استان در حال طراحی و تدوین است.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 233021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha