کانون های فرهنگی هنری مساجد بیست ساله می شوند

همزمان با فرارسیدن 18اسفند و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور این مراکز فرهنگی وارد بیست و یکمین سال تاسیس خود می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی پس از بیست سال پر از فراز و نشیب امسال در حالی سالروز تاسیس خود را گرامی می دارند که 54 باب کانون جدید در مساجد استان افتتاح شده و از خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری، اهداء تجهیزات و هزینه های مالی جهت حمایت از کانون برخوردار شده اند.


بر اساس این گزارش، همه ساله مراسم تحویل سال در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری با شور و نشاط خاصی برگزار می شود و این اماکن مقدس پذیرای دوستداران و علاقمندان به کسانی است که سال جدید خود را در جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند متعال تحویل می کنند از اینرو نقش فرهنگى بین دیگر نقش ها و کارکردهای مسجد، دارای بیش‌ترین اهمیت است.


با نگاهی گذرا به کارکردهای کانون ها اعم از تاسیس کتابخانه ها، خانه های نور، طرح های قرآنی1446، تلاوت نور، سی روز سی نور، اندیشه های آسمانی، اعزام اعضا و مسئولان کانون ها به همایش ها و نمایشگاه ها و مراسم کشوری، شرکت اعضا در جشنواره های هنری و قرآنی و بسیاری از مراسم دیگر در می یابیم که این مراکز فرهنگی سهم بسزایی در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد دارند.


از این منظر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز با توزیع کتب درسی و کمک آموزشی، توزیع تابلوهای طرح تلاوت نور، اعزام مسئولان اعضای کانون های مساجد به نمایشگاه قرآن کریم وکتاب تهران، حضور یکپارچه کانون‌های مساجد در مراسم استقبال از شهدای گمنام، میزبانی از معتکفین، توزیع اقلام فرهنگی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی ها، برگزاری طرح پزشک مسجد روستایی، برگزاری جلسات طرح چهره به چهره، ایراد بیانیه ها به مناسبت های مختلف، افتتاح 45 کتابخانه باز و برگزاری مسابقات نشریات دیواری سعی در فعال نگه داشتن کانون ها داشته است.


همچنین برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان، تجلیل از کتابداران و بیمه آنها، دوره آموزشی نرم افزار کتابداری و اهداء نرم افزار، بزرگداشت دهه ولایت، بزرگداشت دهه کرامت، برگزاری مسابقه کتبی حفظ دعای عهد، اهداء تجهیزات به کتابخانه ها، اهداء کتب کمک درسی، شرکت در جشنواره سرود روستایی رضوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی نذر وناذرین، اهداء نرم افزار کتابخانه دیجیتال آیت ا... جوادی آملی به کتابخانه ها و ساماندهی وبلاگ های کانون ها از دیگر اقدامات و فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بوده است.


از فعالیت های مهم دیگری که در این دبیرخانه اجرا شده می توان به فعالیت ها و جلسات کانون های تخصصی، ارسال آثار به کنگره بچه های روستا، ارسال آثار پژوهشگران مساجد مرکزی به فراخوان پژوهش، برگزاری اردوی یاد یار، تجلیل از تالیان طرح تلاوت نور، اجرای طرح نردبان آسمان در مرکزی و دوره تربیت مربی نگرشی دیگر به عفاف و حجاب اشاره کرد.
 

لازم به ذکر است، در سال جاری ساختمان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور راه اندازی شد.


پایان پیام/

کد خبر 234479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha