لازمه داشتن جامعه سالم٬ سلامت اجزاء تشکیل دهنده آن است

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: لازمه داشتن جامعه سالم٬ سلامت و نشاط اجزاء تشکیل دهنده آن است.

رضا ربیعی٬ مدیر کل بهزیستی استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به آسیب های وارده بر کودکان٬ ناشی از کار و خیابان گفت: کودکان کار، بیشترین آسیب حوزه کودک را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.


وی با اشاره به اینکه این یکی از آسیب های اجتماعی است٬ افزود: یکی از مهم ترین اجزای هر جامعه ایی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند، لذا بر کسی پوشیده نیست که توجه به این قشر از جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است.


ربیعی لازمه داشتن جامعه سالم، را سلامت اجزاء تشکیل دهنده آن جامعه دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه حضور کودکان و نوجوانان در خیابان ها تحت عنوان کودکان کار و خیابان دل هر شهروندی را به درد می آورد.

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه افزود: اصطلاح کودکان کار و خیابان به افراد زیر 18 سال(اعم از پسر یا دختر) اطلاق می شود که برای ادامه بقای خود مجبور به کار یا زندگی در خیابان هستند.

 

وی ادامه داد: به همین منظور مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان اداره کل بهزیستی استان مرکزی در راستای تحقق اصل 21 قانون اساسی مبنی بر حمایت از کودکان و نوجوانان، خدماتی از جمله معرفی به مراکز فنی وحرفه ای یا مراکز کارآفرینی٬ برگزاری اردوهای تفریحی٬ اخذ اوراق شناسایی٬ صدور دفترجه درمانی٬ برگزاری کلاس های آموزشی٬ برگزاری مسابقات فرهنگی٬ رایگان نمودن هزینه های درمانی٬ ارائه خدمات روانشناختی٬ تهیه کتاب های آموزشی٬ پرداخت پول توجیبی وکمک هزینه زندگی را به آن ها ارایه می دهد.


پایان پیام/

کد خبر 234586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha