ارسال 625 اثر به جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های فجر گیلان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ارسال 625 اثر به جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحیلی فجر گیلان، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه از 34 نفر به عنوان برترین‌های جشنواره تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حمید حاذق نیکرو، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری تحلیلی فجر گیلان، گفت: گسترش فعالیت رسانه ای با محوریت دهه فجر و انقلاب اسلامی و اشاعه و ترویج آرمان‌های انقلاب توسط رسانه‌های مکتوب از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ابتکارات استان گیلان در این حوزه بوده است، تصریح کرد: استقبال رسانه‌های مکتوب و مجازی گیلان از این جشنواره چشمگیر و و گسترده بوده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه 625 اثر در طول مدت فراخوان به دبیرخانه جشنواره مطبوعات فجر گیلان ارسال شده است، تاکید کرد: از این تعداد 298 اثر در بخش عکس و بقیه در دیگر بخش‌ها شرکت کرده‌اند.


نیکرو با بیان اینکه جشنواره مطبوعات فجر گیلان با شعار «رسانه گیلانی، رویش انقلابی» برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری استانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صدا و سیمای مرکز استان، مؤسسه خانه مطبوعات و واحد استانی سرای روزنامه‌نگاران برگزار شده است.


وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره در روز چهارشنبه، 16 اسفند سال جاری از ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود، بیان کرد: در این مراسم از 34 برگزیده جشنواره با اهدای هدایای نقدی و غیر نقدی تجلیل به عمل می‌آید.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به بخش‌های جانبی جشنواره، اظهار کرد: تجلیل از پنج فرماندار برتر رسانه‌ای، پنج روابط عمومی برتر گیلان، تجلیل از خانواده مرحوم طاهری پیشکسوت مطبوعات گیلان، تجلیل از خانواده شهید مهدی مقدم مسئول گروه ایثار و شهادت یکی از سایت‌های خبری گیلان و تجلیل از مدیران پایگاه خبری گیل فجر از بخش‌های جشنواره مطبوعات فجر استان است.

 

ارسال 473 اثر به جشنواره گرافیک آیات گیلان
نیکرو در ادامه از برگزاری جشنواره ملی گرافیک (الله تی تی) در گیلان خبر داد و گفت: این جشنواره در 2 بخش پوستر و تصویرسازی از سری جشنواره های ملی منظومه آیات در گیلان است.


وی با اشاره به اینکه 473 اثر به دبیرخانه جشنواره گرافیک آیات گیلان ارسال شده است، تاکید کرد: این آثار از 173 هنرمند در سراسر کشور به جشنواره ارسال شده که 312 اثر در بخش پوستر و 161 اثر در بخش تصویرسازی بوده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 99 اثر برگزیده رسیده به جشنواره در قالب نمایشگاهی در گالری مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) برپا شده است، اظهار کرد: اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره نیز روز پنجشنبه، 17 اسفند در مجتمع مذکور برگزار می‌شود.


نیکرو، اذعان کرد: جوایز نفرات اول تا سوم در هر بخش جشنواره به ترتیب 2 میلیون و 500 هزار تومان، 2 میلیون تومان و یک میلیون و 500 هزار تومان است که به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 234697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha